لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
- معرفی بادبندهای شوورن
- وقوع کمانش در بادبند هفتی و هشتی تحت بار ثقلی :
- به فشار افتادن مهاربند همگرای هشتی تحت اثر بار ثقلی و جلو افتادن کمانش هنگام زلزله
- کمانش در بادبندهای شورن
- کمانش اعضای مهاری ؛ عمده ترین ضعف قابهای مهاربندی شده هم مرکز
- نمایش نیروی نامتعادل بعد از کمانش عضو مهاری
- بررسی رفتار قاب مهاربندی شورون 8 تحت اثر بار جانبی
- نمایش نیرو های متوازنی که اعضای مهاربندی همگرای هشتی تحت بارجانبی کم به تیر وارد می کنند
- کمانش عضو فشاری مهاربند شورون 8
- نمایش نیروهای نامتوازنی که اعضای مهاربندی شورون 8 تحت بارجانبی زیاد به تیر وارد می کنند
- اثر لاغری بر نیروهای نامتوازن کننده مهاربند شوورن
- بند 10-3-10-2 مهاربندی های به شکل 7 و 8 – قسمت الف
- تیر غیرصلب و کاهش طول عضو فشاری بیشتر از افزایش طول عضو کششی
- عملکرد مهاربند شورون 8 و 7 شکل در هنگام زلزله
- نیروهای نامتعادل در طراحی به روش حدی و روش تنش مجاز
- طراحی تیر های دهانه مهاربندی برای اثر نیروهای نامتعادل بر اساس ویرایش 87 و 92 مبحث دهم
- شکل 10-3-9-الف مبحث دهم ویرایش 87 نیروی غیر متعادل مهاربندهای کششی و فشاری در طراحی به روش تنش مجاز
- شکل 10-3-9-ب نیروی غیر متعادل مهاربندهای کششی و فشاری در طراحی به روش حالات حدی
- بند 10-3-10-2 قسمت (ج ) مبحث دهم ویرایش 92
- مثال طراحی تیر در مهاربند شورون :
- استفاده از مهاربند X چند طبقه
- تعدیل نیروها با استفاده از ترکیب بادبند هفتی با هشتی
- فرم ضربدری دو طبقه
- تغییر مقطع مهاربند از هشتی به هفتی و ایجاد فرم ضربدری دو طبقه به منظور بهبود عملکرد بادبند و کاهش نیروی نامتوازن کننده
- روش ستون دوخت zipper column
- بهبود رفتار لرزه ای با زیپ
- حل یک مثال کامل از طراحی تیر دهانه مهاربندی هفتی و هشتی
- نحوه طراحی تیر دهانه های مهاربندی شورون
- گام اول : طراحی تیر بدون در نظر گرفتن اثر مهاربندها
- گام دوم : منظور کردن اثر توزیع نامتعادل نیروهای مهاربندی ناشی از زلزله
- کنترل لاغری مهاربند مطابق بند 10-3-10-2 :
- محاسبه ی نیروی لرزه ای مهاربند فشاری :
- محاسبه ی نیروی لرزه ای مهاربند کششی :
- گام سوم: طراحی تیر
- رعایت ضابطه خط آزاد خمش در اتصالات بادبندهای شورون
- بند 10-3-11-3 مبحث دهم در مورد طراحی اتصالات مهاربندها در همگرای ویژه :
- خط ازاد کمانشی
- انتهای پروفیل های بادبند هشتی روی ورق اتصال میانی ، به اندازه 2T با خط ازاد خمش فاصله دارند .
- عدم رعایت ضابطه فاصله 2t انتهای بادبند با خط ازاد خمش در اتصال میانی بادبند هشتی