سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

همه چیز در مورد کمانش بادبند ها ( 330 اسلاید )

قیمت:

۳۲,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

  • این پاورپوینت بسیار کامل دارای هشت بخش به شرح زیر می باشد :

-در بخش اول مقدمه ای در مورد تعریف کمانش بیان شده و سپس تصاویری از تخریب ستونها ، تیرها و بادبندها بر اثر کمانش ارائه میشود . در ادامه انواع کمانش مهاربند و پارامترهای موثر در آن معرفی میشود . پارامترهایی مانند ضریب طول موثر k ، شعاع ژیراسیون ، ضریب لاغری و ...

-بخش دوم اختصاص دارد به معرفی انواع کمانش از منظر تسلیم المان یعنی معرفی کمانش های الاستیک و غیر الاستیک . در این بخش عملکرد الاستیک و غیر الاستیک در مهاربندها نیز مورد بررسی قرار میگیرد .

-در بخش سوم انواع کمانش از منظر محل تشکیل آن یعنی کمانش کلی و موضعی  بررسی میشود . در این بخش ابتدا کمانش کلی و سه نوع آن (کمانش خمشی ، کمانش پیچشی و کمانش خمشی-پیچشی )  معرفی و سپس به طور جامع کمانش موضعی مورد بررسی قرار می گیرد . این قسمت شامل تصاویری است  از کمانش موضعی در تیرها ، ستونها و بادبندها  ،تعریف کمانش موضعی ،  بررسی کمانش موضعی در مقاطع تحت‌ فشار محوری ، بررسی کمانش موضعی در مقاطع تحت خمش و جداول و بندهای آئین نامه ای از مبحث دهم مقررات ملی ساختمان .  در قسمت انتهایی این بخش به طور ویژه بحث شکل پذیری در مهاربندها ، الزامات آن و  رابطه آن با کمانش موضعی در بادبندها بررسی میشود .

-در بخش چهارم بررسی انواع کمانش از منظر صفحه تشکیل دهنده آن انجام میشود . در این بخش تعریف کمانش داخل صفحه و خارج صفحه ، شرط وقوع کمانش داخل صفحه ، محل های تشکیل مفصل پلاستیک در کمانش داخل و خارج صفحه ،  تامین شرایط برای کمانش خارج از صفحه  ، طراحی اتصالات مهاربندها در همگرای ویژه و سازگاری اتصال با کمانش مهاربندی و تامین فاصله 2t در اتصال مهاربند به ورق اتصال و .. بررسی میشود .

-در بخش پنجم توضیحاتی پیرامون چرایی استفاده از لقمه یا بست در مهاربند ارائه شده و ضوابط مرتبط با فواصل لقمه ها طبق مبحث دهم بیان میشود . در این بخش تصاویر مختلفی از اجرای لقمه ها و عواقب عدم اجرای آن ها نیز ارائه شده است .

-بخش ششم اختصاص به بررسی کامل پدیده کمانش در بادبندهای شورون یا هفتی و هشتی دارد . در این بخش بحث نیروی نامتوازن کننده در مهاربندهای شورون و اثر لاغری در آنها همراه با ضوابط مرتبط از مبحث دهم بررسی شده و دو راهکار استفاده از مهاربند X چند طبقه و روش ستون دوخت برای حل مشکل نیروهای نامتوازن کننده در بادبندهای شورون معرفی میشود .

-در بخش هفتم سایر مطالب در مورد کمانش بادبندها بیان میشود . مطالبی مانند استفاده از مقطع تک به جای دوبل برای بادبند و احتمال بالای وقوع کمانش در آن ، استفاده از از پروفیل I شکل به جای دوبل ناودانی ، کنترل لاغری در مهاربند ها و کمانش در مهاربندهای k شکل

-در بخش هشتم یک راه حل مدرن برای حل مشکل کمانش در بادبندها یعنی استفاده از مهاربندهای BRBF معرفی و توضیحاتی پیرامون آشنایی با این مهاربندها ، کارکرد و اجزاء تشکیل دهنده آنها ارائه میشود .

این پاورپوینت کامل 330 اسلایدی ، حاصل ساعت ها جستجو در منابع مختلف، همراه با جمع آوری نکات مختلف از پاورپوینت های موجود در سایت بوده و سعی شده تا صفر تا صد مطالب مربوط به کمانش در بادبندها در آن ارائه شود . برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

منبع اولیه برای ساخت این پاورپوینت : مطالبی از سایت سبز سازه توجه : در مورد کمانش بادبند ها ، پاورپوینت های زیر نیز داخل سایت قرار داده شده است ، که در صورت تهیه فایل " همه چیز در مورد کمانش  بادبندها " نیازی به تهیه فایل های زیر ندارید : پاورپوینت تخریب بادبند ها در زلزله بر اثر کمانش پاورپوینت کمانش داخل یا خارج صفحه بادبند و رعایت فاصله انتهای بادبند از خط ازاد خمش پاورپوینت کمانش موضعی یا کلی بادبندها پاورپوینت کمانش و نیروهای نامتوازن کننده در بادبندهای هفتی و هشتی پاورپوینت کمانش در بادبندها بر اساس ضوابط مبحث دهم  

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

بخش اول : تعریف کمانش و پارامترهای آن ( 30 اسلاید )

  • مقدمه
  • کمانش چیست؟
  • باربری المان پس از وقوع کمانش :
  • تصاویری از کمانش ستون‌ ها  تحت اثر نیروی زلزله
  • تصویری از کمانش جان تیر
  • تصویری از گسیختگی پس از کمانش سخت‌ کننده‌ های تیر پیوند
  • نمونه‌ای از کمانش داخل صفحه‌ ی مهاربند
  • انواع کمانش مهاربند
  • دسته بندی انواع کمانش
  • پارامترهای موثر در کمانش
  • ضریب طول مؤثر K
  • ضریب طول موثر برای مقاطع دوبل :
  • بند 10-2-4-7-1 مقاومت فشاری اسمی – قسمت ب
  • پارامتر طول موثر :
  • شعاع ژیراسیون
  • ضریب لاغری
  • الف : مقاطع کوتاه (چاق)
  • ب : مقاطع لاغر (دراز)
  • پ :مقاطع با طول متوسط
  • حدود ضریب لاغری برای ستون های فولادی
  • رابطه اویلر

بخش دوم : انواع کمانش از منظر تسلیم المان  ( 13 اسلاید )

  • کمانش الاستیک و کمانش غیر الاستیک
  • منحنی بار بحرانی کمانش (Fcr) در مقابل ضریب لاغری عضو (K=1)
  • معادله‌ی دو بخش کمانش الاستیک و کمانش غیر الاستیک، در منحنی‌ کمانش- ضریب لاغری
  • عملکرد الاستیک و غیر الاستیک در مهاربندها
  • رفتار بادبندها پس از کمانش

بخش سوم : انواع کمانش از منظر محل تشکیل آن ( 83 اسلاید )

  • بررسی کمانش کلی مهاربند
  • بخش 10-2-4-3 مبحث دهم در مورد حداکثر ضریب لاغری اعضای تحت فشار
  • بخش 10-2-4-4 از مبحث دهم در مورد کمانش خمشی
  • سه نوع کمانش کلی
  • الف : کمانش خمشی
  • ب :کمانش پیچشی
  • ج : کمانش خمشی-پیچشی
  • کدام حالت کمانش کلی بیشتر در مهاربند رخ میدهد ؟
  • بند 10-2-4-5 مبحث دهم در مورد کمانش پیچشی و کمانش خمشی – پیچشی
  • کمانش کلی در اعضای ساخته شده
  • کمانش موضعی (Local Buckling)
  • تصویری از کمانش موضعی جان تیرها
  • تصویری از کمانش موضعی در بال تیر بر اثر نیروی خمشی وارد شده به تیر
  • تصویری از کمانش موضعی در بال پایین تیر
  • تصویری از کمانش موضعی در بال بالای تیر
  • تصویری از کمانش موضعی یک تیر در قاب خمشی
  • تصویری از کمانش موضعی در یک ستون با مقطع HSS
  • تصویری از وقوع کمانش موضعی در مقاطع فولادی بر اثر حرارت آتش
  • تصویری از کمانش موضعی در بال و جان ستون
  • تصویری از کمانش موضعی هم در ستون هم در تیر
  • معیار بررسی احتمال رخداد کمانش موضعی
  • دو حالت وقوع کمانش موضعی
  • الف : کمانش موضعی در مقاطع تحت‌ فشار محوری
  • بند 10-2-2-2-1 طبقه بندی مقاطع فولادی از منظر کمانش موضعی برای فشار محوری
  • ب :کمانش موضعی در مقاطع تحت خمش
  • بند 10-2-2-2-2 طبقه بندی مقاطع فولادی از منظر کمانش موضعی برای خمش
  • جدول 10-2-2-1 نسبت های پهنا به ضخامت اجزای فشاری تقویت نشده در اعضای تحت اثر فشار محوری
  • جدول 10-2-2-2 نسبت های پهنا به ضخامت اجزای فشاری تقویت شده در اعضای تحت اثر فشار محوری
  • جدول 10-2-2-3 نسبت های پهنا به ضخامت اجزای فشاری تقویت نشده در اعضای تحت اثر فشار خمش
  • جدول 10-2-2-4 نسبت های پهنا به ضخامت اجزای فشاری تقویت شده در اعضای تحت اثر فشار خمش
  • کمانش موضعی یک مهاربند HSS (توخالی)
  • تأثیر کمانش کلی و موضعی در شکل پذیری سازه
  • فاکتور شکل پذیری
  • کمانش خمیری مهاربندهای همگرا : عملکرد عضو فداشونده ( فیوز )
  • فراهم آوردن شکل پذیری در سازه فولادی با بادبند واگرا EBF با استفاده از تیر پیوند کناری
  • عوامل تاثیرگذار بر شکل پذیری
  • تفاوت فشرده لرزه ای بودن در مهاربند معمولی با ویژ
  • همگرای ویژه : الزامات شکل پذیری بند 10-3-11-1 مبحث دهم
  • همگرای معمولی : الزامات شکل پذیری بند 10-3-10-1 مبحث دهم
  • بند 10-3-4 مربوط به الزامات لرزه ای کمانش موضعی
  • جدول 10-3-4-1 محدودیت نسبت پنها به ضخامت در اجزای فشاری اعضای با شکل پذیری متوسط و زیاد
  • نتیجه گیری مهم
  • اثر کمانش موضعی در مقاومت خمشی و شکل پذیری
  • اثر کمانش موضعی بر شکل پذیری و ظرفیت مقطع :
  • فلسفه طراحی لرزه ای قاب های همگرا
  • پاسخ غیر ارتجاعی مهاربندهای هم محور تحت بارهای جانبی
  • وقوع کمانش در هر دو عضو مهاربندی بر اثر فشار وارد امده بر اثر زلزله رفت و برگشتی
  • وقوع کمانش موضعی و پایداری سازه
  • مهاربندی های صرفا کششی

بخش چهارم : انواع کمانش از منظر صفحه تشکیل دهنده آن ( 50 اسلاید )

  • کمانش داخل صفحه و خارج صفحه
  • وقوع کمانش خارج از صفحه در بادبندهای سالن دادگستری شهر بم
  • علل عمده وقوع کمانش خارج صفحه‌ی مهاربندها
  • کمانش خارج صفحه مهاربند در ساختمان در حال احداث در زلزله بم
  • کمانش داخل یا خارج در نیمرخ متقارن
  • شرط وقوع کمانش به صورت داخل صفحه
  • محل تشکیل مفصل‌های پلاستیک در کمانش داخل صفحه
  • محل تشکیل مفصل‌های پلاستیک در کمانش خارج از صفحه
  • شکست ناشی از جزئیات ضعیف گاست پلیت در کمانش خارج از صفحه
  • رفتار شکل پذیر ناشی از طراحی مناسب گاست پلیت
  • تامین شرایط برای کمانش خارج از صفحه
  • نمونه هایی از کمانش خارج از صفحه بادبند
  • کمانش مهاربند در داخل صفحه و وقوع مفصل پلاستیک در عضو مهاربندی ساخته شده از دوبل نبشی
  • کمانش مهاربند در خارج از صفحه و وقوع مفصل پلاستیک در گاست پلیت
  • بند 10-3-11-3 مبحث دهم قسمت پ در مورد طراحی اتصالات مهاربندها در همگرای ویژه و سازگاری اتصال با کمانش مهاربندی ها
  • انواع اتصالات دارای سازگاری با دوران غیر الاستیک ناشی از کمانش خارج صفحه مهاربند طبق قسمت پ بند 10-3-11-3
  • رعایت فاصله‌ی 2t در اتصال مهاربند به ورق اتصال
  • تعریف عرض ویتمور و کاربرد آن
  • هندسه ورق اتصال در همگرای ویژه

بخش پنجم : لقمه در مهاربند برای جلوگیری از کمانش  ( 45 اسلاید )

  • مقاطع ساخته شده چیست ؟
  • ضوابط مربوط به لقمه در مقاطع ساخته شده مهاربندها
  • اتصال مقطع دوبل نبشی به کمک لقمه در فواصل a از یکدیگر
  • اتصال مقطع دوبل ناودانی در حالت فیس تو فیس به کمک لقمه
  • چرا از بست یا لقمه در مهاربند ها استفاده میشود ؟
  • فواصل زیاد لقمه های مهاربند و کمانش پروفیل تکی و یا به عبارت دیگر عدم عملکرد مقطع به عنوان یک عضو مرکب
  • کمانش موضعی خارج از صفحه مهاربند و جدا شدن پروفیل های مهاربند به علت عدم استفاده از تعداد لقمه کافی
  • مقطع استفاده شده از دوبل نبشی و عدم استفاده از لقمه بین نبشی ها و کمانش مقطع
  • استفاده از مقطع دوبل و عدم استفاده از لقمه در اتصال و کمانش در دو جهت مختلف به علت رفتار رفت و برگشتی زلزله
  • فواصل لقمه ها طبق بند 10-1-4-4-2 مبحث دهم ویرایش 87 :
  • فواصل لقمه ها طبق بند 10-2-4-7-2 مبحث دهم ویرایش 92:
  • لقمه در مهاربندهای همگرای ویژه
  • بند 10-3-11-1 قسمت ج مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ویرایش ۹۲
  • جمع بندی مطالب مباحث مختلف در مورد فواصل لقمه ها :
  • مقاومت‌ برشی لقمه ها
  • تصاویری از گذاشتن لقمه مابین پروفیل های دوبل بادبند
  • نمونه ای از اشکال اجرایی در عدم استفاده از لقمه در طول بادبند!

بخش ششم : کمانش در بادبندهای هفتی و هشتی  ( 44 اسلاید )

  • کمانش در بادبندهای شورن
  • کمانش اعضای مهاری ؛ عمده ترین ضعف قابهای مهاربندی شده هم مرکز
  • نمایش نیروی نامتعادل بعد از کمانش عضو مهاری
  • کمانش عضو فشاری مهاربند شورون 8
  • نیروی نامتوازن کننده
  • اثر لاغری بر نیروهای نامتوازن کننده مهاربند شوورن
  • بند 10-2-4-4 مبحث دهم مقررات ملی ساختمان
  • عملکرد مهاربند شورون 8 و 7 شکل در هنگام زلزله
  • طراحی تیر های دهانه مهاربندی برای اثر نیروهای نامتعادل بر اساس ویرایش 87 و 92 مبحث دهم
  • بند 10-3-9-2-4-3 مبحث دهم ویرایش 87
  • شکل 10-3-9-الف مبحث دهم ویرایش 87 نیروی غیر متعادل مهاربندهای کششی و فشاری در طراحی به روش تنش مجاز
  • شکل 10-3-9-ب نیروی غیر متعادل مهاربندهای کششی و فشاری در طراحی به روش حالات حدی
  • بند 10-3-10-2 قسمت (ج ) مبحث دهم ویرایش 92
  • مثال طراحی تیر در مهاربند شورون :
  • استفاده از مهاربند X چند طبقه
  • فرم ضربدری دو طبقه
  • تغییر مقطع مهاربند از هشتی به هفتی و ایجاد فرم ضربدری دو طبقه به منظور بهبود عملکرد بادبند و کاهش نیروی نامتوازن کننده
  • روش ستون دوخت zipper column
  • بهبود رفتار لرزه ای بادبندهای شورون با زیپ

بخش هفتم : سایر مطالب در مورد کمانش بادبندها ( 37 اسلاید )

  • استفاده از مقطع تک به جای دوبل برای بادبند
  • نمونه ای از ساخت بادبند ضربدری با ناودانی تک و احتمال بالای وقوع کمانش در آن
  • استفاده از مقطع تک و لاغر بودن مهاربندها عامل اصلی کمانش
  • نمونه ای از کمانش و تخریب بادبند با تک نبشی در زلزله
  • اشتباه در استفاده از مقطع تک برای بادبند ضربدری و کمانش بادبند
  • استفاده از پروفیل I شکل به جای دوبل ناودانی
  • ضعیف بودن بادبند با مقطع IPE و کمانش بر اثر لاغری
  • بند 10-3-11-1 مبحث دهم ( مهاربند همگرای ویژه )
  • کنترل لاغری برای یک مهاربند ضربدری با پروفیل IPE14
  • بند 10-3-10-2 مهاربندهای به شکل 7 و 8 در مورد ضریب لاغری
  • استفاده از عضو مهابند با مقطع تک پروفیل IPE یا ناودانی / کمانش عضو مهاربند / زوال جوش ورق اتصال گوشه
  • کمانش موضعی در مهاربند I شکل
  • کمانش در مهاربندهای K شکل

بخش هشتم : رفع مشکل کمانش با بادبندهای BRBF   ( 18 اسلاید )

  • محصور کردن برای جلوگیری از کمانش
  • معرفی قابهای همگرای نوین BRBF
  • انواع پیکر بندی BRBF
  • عناصر تشکیل دهنده BRB
  • الف- غلاف ( بتن با روکش فولادی) یا casing
  • ب-هسته فولادی یا steel core
  • ج-لایه ضد پیوستگی یا  bond-preventing layer
  • منابع

 

 

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,