سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

 تونل گوتارد ؛ این تونل در فاصله‌ی ۲۳۰۰ متری زیر رشته‌کوه آلپ قرار دارد و با این حساب عمیق‌ترین تونل جهان هم هست.با ما همراه باشید.

تونل گوتارد بیس یا همان تونل گوتهارد (Gotthard Base Tunnel) ، طولانی ترین تونل جهان با طول ۵۷ کیلومتر است که از میان رشته کوه‌های آلپ عبور می‌کند و شمال و جنوب سوئیس را به هم متصل می‌کند. از طرفی نیز این تونل در فاصله‌ی ۲۳۰۰ متری زیر رشته‌کوه آلپ قرار دارد و با این حساب عمیق‌ترین تونل جهان هم هست. این تونل از میان صخره‌هایی می‌گذرد که دمای آنها در برخی نقاط به ۴۶ درجه سانتیگراد می‌رسد و برای ساختن آن بیش از ۲۸ میلیون تن سنگ از کوه‌ها خارج شده و در جریان ساخت آن ۹ کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

 تونل گوتارد (5)

این تونل از میان صخره‌هایی می‌گذرد که دمای آنها در برخی نقاط به ۴۶ درجه سانتیگراد می‌رسد و برای ساختن آن بیش از ۲۸ میلیون تن سنگ از کوه‌ها خارج شده است.
دولت سوئیس برای تکمیل این تونل بیش از ۱۰.۸ میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش‌بینی شده است که تونل روزانه ۲۶۰ قطار باربری و ۶۵ قطار مسافربری بتوانند از آن رفت‌ و آمد کنند. این قطارها مسیر تونل را تنها در ۱۷ دقیقه طی خواهند کرد. رکورد طولانی‌ترین تونل جهان پیش از این متعلق به تونل سیکان با طول ۵۳.۹ کیلومتر در کشور ژاپن بود. تونل مانش نیز که فرانسه را به بریتانیا وصل می‌کند با ۵۰.۵ کیلومتر در جایگاه سوم قرار دارد.
تونل گوتارد (2)

دولت سوئیس برای تکمیل این تونل بیش از ۱۰.۸ میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش‌بینی شده است که تونل روزانه ۲۶۰ قطار باربری و ۶۵ قطار مسافربری بتوانند از آن رفت‌ و آمد کنند.طرح این پروژه در سال ۱۹۹۲ در طی یک همه‌پرسی با رای مردم تایید و اجرای ساخت آن حدود ۱۷ سال پیش آغاز شد. حضور فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، کریستین کرن، صدر اعظم اتریش و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در مراسم افتتاح طولانی‌ترین تونل جهان نشان از اهمیت این تونل در اقتصاد اروپا دارد.

 تونل گوتارد (3)
تونل گوتارد ویژگی‌ها و نکات جالبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای ساختن این تونل بیش از ۲۴ میلیون تن سنگ از کوه‌ها تخلیه شده و در جریان ساخت آن ۹ کارگر جان خود را از دست دادند.
در ساخت تونل گوتارد حدود ۴ میلیون متر مکعب بتون مصرف شده است.
این تونل مسیر ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای زوریخ تا میلان را یک ساعت کاهش می‌دهد.
طبق محاسبات دولت سوئیس روزانه ۳۷۷ هزار تن کالا که معادل ۱۵ هزار و هشتاد کانتینر است، از طریق این تونل جابجا می‌شود.
هزینه ساخت این پروژه بیش از 12 میلیارد دلار بوده است.
در سال نخست پس از افتتاح این تونل عبور 9 هزار مسافر روزانه از آن برنامه ریزی شده است. قرار است این رقم در سال 2020 به 15 هزار نفر برسد.
مقدار کابل مسی استفاده شده در این تونل به طول مسافتی از مادرید تا مسکو است، برای ساخت تونل‌ تقریبا به۲۰۰۰ مایل کابل مسی نیاز بود.
در این تونل قطارها می‌توانند با سرعتی بیش از ۱۵۰ مایل بر ساعت (۲۴۲ کیلومتر بر ساعت) حرکت کنند. این امر به این دلیل امکان‌پذیر است که تونل‌ به جای دور زدن کوه‌های آلپ مسیری مستقیم و بدون پیچ و خم را طی می‌کند.
تونل گوتارد (4)

مطالب مشابه:

پاورپوینت مهندسی تونل

پاورپوینت ایمنی در تونل

پاورپوینت تونل هیملریش

پاورپوینت تونل نیایش

پاورپوینت تونل مکانیزه خط 2 قطارشهری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *