معماری کتابفروشی بزرگ شهر شی آن، یکی از استان های مهم چین که دارای سلسله ای قدیمی می باشد، و فرصت مهم فرهنگی/آموزشی برای منطقه صنعتی با پیشرفته ترین امکانات به شمار می رود.با ما همراه باشید.
با در نظر گرفتن برخی رویکردهای معماری مدرن ساختمان، طبقه اول و دوم پروژه توسط معمار مشهور ژاپنی “توموکو ایکه گای”، معمار مشهور ژاپنی طراحی شده است.
طراحی هال بزرگ کتابفروشی، تاثیرپذیری خود را از معماری ژاپنی نشان داده که ته مایه های فضای تجاری در آن اثر گذاشته است. لذا گسترده سازی و خلق عنصر ابهت در زمینی به متراژ 5 هزار متر بسیار ضروری بود.
طراح در تلاش است تا چندین مفهوم را ادغام کند: میراث جهانی جنگجویان لشکر سفالین، نقطه شروع جاده ابریشم، فرهنگ و هنر شهر باستانی، محیط لوکس و فضای تجاری فروش کتاب.
کتابفروشی فضایی است که می بایست طراحی منحصربه فرد داشته باشد، جایی که دنیای شرق را به غرب مشرف کند و مردم را به استقبال فرهنگ ادبیات دیگر دنیا سوق دهد. با تلفیق تِم گالری/کتابخانه، معمار قصد داشت فضایی در نظر داشته باشد که عناصر کتابخانه به گونه ای تعبیه شوند تا در مواقع خاص فضا به عنوان یک گالری باز مورد استفاده قرار گیرد.
- طراحی لابی کتابفروشی
با توجه به رویکردهای چندگانه طراحی کتابفروشی می توان تصور کرد که محیطی ایده آل برای کاربری های مرتبط و نزدیک به بوده و تعامل خلاقانه ای بین مشتریان و کتابفروشی اتخاذ شده است. این فضا با لمس انسان طراحی شده است، و احساس می کنیم که از اتاقی به اتاق دیگر حرکت کرده ایم تا به وابستگی هایی همچون: مردم-مردم، کتاب-کتاب و مردم-کتاب برسیم، تا حسی به مانند بودن در خانه به ما دست دهد.
در طبقه اول قفسه ای به ارتفاع 10 متر در فضای لابی قرار دارد. ارتفاع قفسه یک ترفند ساده طراحی است که مراجعه کنندگان را به گشت و گذار در کتابفروشی ترغیب می کند تا با احاطه شدن بین هزاران کتاب، بیشتر تحت تاثیر فضا قرار بگیرند. تفکیک طبقات با نزدیک شدن به پله مارپیچ دهلیز قابل لمس می شود که با سقفی گسترده و المان های روشنایی آویزان ما را به محیطی جادویی از کاغذهای شناور غرق می کند.
مطالب مرتبط:
پاورپوینت مطالعات کامل فروشگاه کتاب