سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

بررسی جامع کلیه استاندارها و ضوابط لازم برای طراحی هتل

قیمت:

۱۴,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-نقش ضوابط و معیارها در تهیه طرح ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به گونه های که امروزه استفاده از آن در پیشرفت فنون و مهارت ها و   مسایل اقتصادی اجتناب ناپذیر گردیده است

-مشخصات پيش از طراحي بايد ويژگيهاي يك فضا و آنچه براي فعاليت و عملكرد آن لازم است را، بطور كامل شرح دهد. بدون چنين اطلاعاتي ، آرشيتكت و مشاورين طراح، قادر به تعيين اعداد و ارقام مربوطه لازم براي طرح و احداث بناي يك هتل منحصر به فرد براي بازار و يا مشتريان بخصوص خود نخواهند بود.

-اين برنامه ريزي بايد در زمينه جنبه هاي مختلف هتل باشد، نظير :

  • محل قرار گيري ،
  • ميزان تقاضاي بازار،
  • ميزان رقابت موجود،
  • سطح كيفي،
  • جنبه هاي مختلفه كاربردي هاي آن،
  • رستوران،
  • كاركنان،
  • بودجه و غيره .

در این پاورپوینت کامل در 283 اسلاید،  مشخصات ، استانداردها و ضوابط لازم برای طراحی هر بخش از هتل ارائه میشود و در قسمت پایانی یک چک لیست کامل از مساحت لازم برای طراحی هر قسمت از هتل و احداث یک بنای هتل منحصر به فرد ارائه می شود.

- منابع مورد استفاده :

  • ضوابط و استانداراهای سازمان ایرانگردی و جهان گردی
  • ضوابط و استانداردهای WTO
  • ضوابط واستانداردهای سازمان برنامه و بودجه (نشریه 143)
  • استانداردهای جامع معماری و طرح فضا
  • نویفرت
برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • منابع مورد استفاده
  • مقدمه
  • معرفی سازمان های مختلف
  • دسته بندی مختلف هتلها ( 5 نوع دسته بندی )
  • مدارک قابل ارائه و نقشه های فنی
  • زمین و شرایط آن
  • سیرکولاسیون خارجی
  • ورودی
  • تجهیزات لازمه برای ورودی ها
  • مشخاصت درهای ورودی
  • ورودی های لازم برای هتل
  • سرسرای ورودی
  • پادو / چمدان ها
  • لابی
  • مساحت لابی
  • پذیرش
  • دفتر لابی
  • نماز خانه
  • امور اداری
  • تقسیم بندی دفاتر اداری
  • فضاهای دفتر لابی
  • تلفن
  • رستوران
  • ابعاد صندلی رستوران
  • میزان استفاده از رستوران هتل
  • میزهای قابل جفت نمودن
  • دیگر نکات طراحی رستوران
  • ابعاد صندلی های هتل
  • پیشخوان صرف نوشیدنی
  • آشپزخانه
  • کافی شاپ
  • فروشگاه ها
  • اطاق های مهمان
  • اطاق یک نفره
  • اطاق دو نفره
  • اطاق های مهمان
  • گنجه توکار اتاق ها
  • اطاق های کانکت
  • اطاق های مهمان
  • دیوار بین دو اتاق
  • انواع مختلف سوئیتها
  • دیگر ویژگی های اتاق مهمان ها
  • اتاق جانبازان و معلولین
  • واحد مسکونی مدیر
  • سرویس های بهداشتی اطاق ها
  • سرویس های بهداشتی عمومی
  • روم سرویس ها
  • حیاط خلوت
  • راهروها
  • پله و آسانسور
  • فضاهای خدماتی
  • سردخانه ها
  • رختشوی خانه ها
  • بخش خانه داری به آسانسور های خدماتی
  • شوتینگ
  • بخش کارگران و کارمندان
  • فضا های مورد نیاز کارکنان
  • رختکن ها و توالتهای کارکنان
  • غذا خوری کارکنان
  • اسکان کارکنان
  • بارانداز مواد غذایی
  • انبارها
  • اطاق جمع آوری زباله
  • موتورخانه
  • پارکینگ
  • مساحت پارکینگ در نظر گرفته شده :
  • سالن اجتماعات
  • مساحت سالن های ضیافت
  • فضاهای لازم سالن ها
  • طراحی فضاهای برگزاری مراسم
  • امکانات تفریحی و سرگرمی
  • استخرها
  • کارگاههای نگهداری و سرویس
  • علائم گرافیکی
  • لوله کشی
  • بخش فنی
  • گرمایش و سرمایش
  • ذخیره آب
  • فضاهای مکانیکی / الکتریکی
  • مقایسه بین هتل های مختلف با هتل تفریحی
  • چک لیست با جزئیات کامل برای برنامه ریزی فضاهای هتل

نمونه ای از مطالب قرار گرفته در داخل این پاورپوینت :

دسته بندی مختلف هتلها :

هتلها را با توجه به معیارهای زیر می‌توان تقسیم‌بندی نمود .

الف : هتل از نظر مکان و موقعیت :

1 ـ مرکز شهر 

2ـ  حومه شهر  

3ـ تفریحی     

4ـ فرودگاهی

 

ب : هتل از نظر تعداد اتاق :

1ـ هتل کوچک ( دارای 1 آلی 25 اتاق )

2ـ هتل متوسط ( دارای 26 آلی 100 اتاق )

3ـ هتل بزرگ ( دارای 101 آلی 300 اتاق )

4ـ هتل خیلی بزرگ ( دارای 301 اتاق به بالا )

 

پ : هتل از نظر نوع طرح و برنامه :

1ـ طرح اروپایی (قیمت فقط شامل و خاص اتاق در نظر گرفته می‌شود . )

2ـ طرح آمریکایی ( قیمت اتاق شامل صبحانه ، ناهار و شام می‌باشد .)

3ـ طرح قاره‌ای (قیمت اتاق فقط شامل صبحانه است )

4ـ طرح متعادل (شامل صبحانه و یک وعده غذا می‌باشد )

 

ت : هتل از نظر نوع میهمان

1ـ هتل خانوادگی ( خانواده‌های به آن مراجعه کرده و مدت اقامت بین 2 آلی 4 روز می‌باشد .)

2ـ هتل گروهی ( هتلهایی می‌باشند که گروه‌های مختلفی بدانها مراجعه کرده و انواع سمینار ، کنفرانس ، جشن و همایش در آنها برگزار می‌شود . )

3ـ هتل کلینیکی ( میهمانان از قشر خاصی مانند بیماران روانی ، سالمندان و … می‌باشند . )

 

ث : هتل از نظر مدت اقامت :

1ـ پانسیون : ( مدت اقامت بیشتر از یک ماه می‌باشد )

2ـ نیمه پانسیون : ( مدت اقامت بین 1 شب  تا یک ماه است )

3ـ ترانزیت ( مدت اقامت حداکثر 1 شب است )

 

  • فضاهای دفتر لابی :

دفتر لابی بزرگترین بخش از چهار قسمت اصلی لابی بوده و بخشی است که میهمانها و مراجعه کنندگان بیش از همه با آن آشنایی دارند این قسمت شامل فضاهای ذیل می باشد :

-پیشخوان لابی

– پذیرش

– معاونت مدیریت

– مسئول اتاق ها

– قسمت رزوواسیون

-مدیر رزوواسیون

-اپراتورهای تلفن

-اتاق کنترل حریق

– صندوق امانت

– اتاق شمارش پول

– فضای کار

– سایر قسمتها : توالت ، انبار ، و…

 

سرویس های بهداشتی عمومی هتل :

فضای سرویس های بهداشتی عمومی باید به فضای باز یا حیاط خلوت که اطاقها از آن تهویه نمی شوند پنجره داشته باشد.

فضای سرویسهای بهداشتی عمومی باید طوری طراحی شود که با باز کردن در ورودی آن ها داخل فضای دستشوئی ها دیده نشود.

محل شستشوی زمین شوی ها، سطل آشغال و وسائل نظافت مهمانخانه شامل حوضچه ئی با آب سرد و گرم و محلی برای نگهداری مواد پاک کننده و ضد عفونی کننده باید در قسمت جداگانه ای از فضای سرویسهای بهداشتی عمومی پیش بینی شود

حداقل ارتفاع کف تا زیر سقف سرویسهای بهداشتی اطاقها و سرویسها ی بهداشتی اطاقها و سرویسهای بهداشتی عمومی نباید از 2/2متر کمتر باشد.

حداقل ابعاد زیر دوشی باید 80 × 80 سانتی متر و حداقل عرض وان 70 سانتی متر و طول آن 160 سانتی متر باشد.

کلیه توالتهای ایرانی و فرنگی تعبیه شده در سرویسهای بهداشتی عمومی و خصوصی ( اطاقها) باید مجهز به فلاش تانک و یا فلاش ولو باشند.

این سرویسها علاوه بر آنکه قابلیت دسترسی از لابی را دارا می باشند باید دور از دید مستقیم باشند .

فضای مورد نیاز برای هر سرویس در لابی 1*1/2 می باشد و تعداد آن معمولا به نسبت 2 عدد برای هر 100 نفر مرد و 2 عدد برای هر 100 نفر زن در نظر گرفته می شود .

 در این محل باید سرویس مخصوص معلولین ، یکی برای بانوان و یکی برای آقایان با امکانات ویژه برای معلولین در نظر گرفته شود .

 مکان سرویس های بهداشتی معمولا در کنار لابی اصلی ، رستوران و چایخانه تالار اصلی و سالن کنفرانس ؛ در راهروها و نیز برای کارمندان می باشد .

 

روم سرویس ها :

پیش بینی محل مناسبی در طبقات برای ارائه خدمت به اطاقها که این محل باید فقط با یک در به راهرو طبقات ارتباط داشته و شامل سه فضای مجزا بشرح ذیل باشد:

فضای اول بعنوان آبدارخانه که بوسیله در مذکور به راهرو طبقات ارتباط داشته و محل استقرار ماشین یخ ساز و آب سردکن میباشد.

فضای دوم بعنوان خانه داری که بوسیله یک در به آبدارخانه مرتبط شده و برای نگهداری پتو، ملحفه و …. در نظر گرفته میشود.

 فضای سوم نیز پله خدماتی و محل استقرار آسانسور حمل بار ( به تعداد مورد نیاز) است که این پله آسانسور ها به آشپرخانه منتهی گردیده و در طبقات بوسیله یک در به خانه داری مرتبط میشود.

در صورت پیش بینی کانالی جهت اندختن ملحفه، این کانال باید از خانه داری طبقات به قسمت رخت شویخانه لاندری منتهی گردد.

قفسه پله خدمات باید بطور غیر مستقیم و از طریق روم سرویس و یا آبدارخانه به اشپرخانه منتهی شده تا از پخش بوی پخت و پز آشپزخانه به طبقات جلوگیری شود.

. هر خدمتکار مسئول هماهنگی نظافت 15-10 اتاق در یک طبقه می باشد و هر 25 اتاق مسئول هماهنگی خدمات و دریافت سفارش را دارا می باشد . در مورد سوئیتها هر خدمت نظات 5 سوتیئی بوده و هر 5 سوئیت یک مسئول سفارشات دارد .

   پیش بینی روم سرویس مجهز به تلفن، میز و صندلی در محل مناسب واقع در آبدارخانه و یا آشپزخانه.

تعداد اتاق ها در هر طبقه باید با تعداد اتاقهایی که یک خدمتکار می تواند سرویس دهد رابطه ایده آلی داشته باشد.

در حوزه ی 12 تا 18 اتاق به ازای هر خدمتکار خواهد بود.

اتاق خدمتکار باید در مرکزیت و نزدیک آسانسورها سرویس قرار داشته باشد

برای چرخدستی ویژه حمل ملحفه کثیف قفسه های البسه یا ملحفه تمیز فضا در نظر گرفته شود.

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,