سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

ﺍﻟﮕﻮﺳﺎﺯﻯ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺍﻗﻠﻴﻢ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻣﺮﻃﻮﺏ ﻭ ﺳﺮﺩﺳﻴﺮ ﻛﺸﻮﺭ

قیمت:

۸,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-رشد روزافزون جمیعت دانش آموزی، نیاز به برنامه ریزی جامع در امر ساخت و ساز در سطح کشور را بیش از پیش نمودار کرده است. مدرسه سازی به عنوان یک فعالیت پیوسته که نمی تواند هیچ گاه متوقف شود، خود نیازمند به یک برنامه ریزی گسترده برای همه عوامل دست اندر کار آن می باشد. این برنامه باید بتواند نقش همه عوامل و میزان تاثیر آنها را به خوبی روشن سازد. کار ساختمان سازی همواره چندین گروه از نیروهای انسانی را به خود مشغول می دارد. از برنامه ریزان کلان گرفته تا طراحان و معماران و متخصصین سازه و تاسیسات و سپس در مرحله ساخت و ساز، پیمانکاران و سازنده ها و عوامل جنبی آن. اما این مسئله کاملا روشن است که سراسر این روند، کاملا تحت تاثیر مراحل آغازین آن شکل می گیرد.

- مسئله برنامه ریزی و طراحی مدارس در سطح کشور با همه گوناگونی نیروی انسانی و تنوع آب و هوایی در ایران نیازمند به اصول و مبانی ویژه ای است که بر پایه آن بتوان تا حدی از نتیجه کار اطمینان داشت و در عین حال جنبه های اقتصادی و اجرایی به میزان قابل قبولی لحاظ شده باشند.

-کشور ما دارای تنوع بالایی از قوم ها و تیره های انسانی با هنجارها و فرهنگ های مختلف است که همه یک نظام یگانه را می سازند. گر چه نظام آموزش و پرورش در کل کشور و به تبع آن برنامه آموزشی یکسان است، ولی معماری و ساختمان همواره تحت تاثیر فرهنگ و هنجارهای محلی بوده و خواهد بود. این واقعیات، پیچیدگی امر برنامه ریزی و طراحی معماری مدارس را نشان می دهد.

- افزون بر آن با توجه به این که تقریبا همه انواع اقليم و آب و هوا را می توان در کشور یافت، خواسته یا ناخواسته، فعالیت های معماری تحت تاثیر این عوامل نیز قرار می گیرند.حتی با استفاده از فناوری های نوین برای دستیابی به آسایش محیطی در برابر شرایط نامطلوب اقلیمی، باز هم باید اذعان کرد که توجيه اقتصادی چنین رویکردی دشوار خواهد بود. بر پایه آنچه گفته شد، در این تحقیق به مسئله الگوسازی برای مدارس متوسطه و کار و دانش پرداخته می شود.

-از مهمترین اهداف الگوسازی برای طراحی مدارس متوسطه و کار و دانش می توان موارد زیر را نام برد:

  • دستیابی به یک زمینه بنیادی برای کار طراحی معماری در دو اقلیم گرم و مرطوب و سردسیر.
  • یکسان سازی فضاهای خرد با توجه به عوامل موثر در طرح فضا.
  • رعایت استانداردهای ابعادی برای بهره گیرندگان در مقطع متوسطه (نوجوانان).
  • ایجاد فضاهای جدید برای پاسخگویی به گسترش روزافزون ابزارهای آموزشی و روش های تازه در آموزشها
  • 5- دستیابی به الگوهای مطلوب برای فضاهای آموزشی و نیز انواع سازماندهی فضایی با توجه به اقلیم های گوناگون.
  • ارائه طراحی مطلوب و مناسب به منظور بهینه نمودن طرح و تکنولوژی ساخت.

- در رابطه با الگوهای طراحی مدارس متوسطه کار و دانش در دو اقلیم گرم و مرطوب و سردسیر کشور، این تحقیق در دو سرفصل اصلی الزامات عمومی طراحی و الزامات اختصاصی هر اقلیم، دسته بندی شده است.

در بخش الزامات عمومی ، الزاماتی که فارغ از تاثیرات عوامل اقلیمی، لازم است در طراحی ساختمان مدارس متوسطه و کار و دانش در نظر گرفته شود، ارائه شده است .

در بخش های بعدی ملاحظات طراحی و اجرایی ساختمان های مدارس در اقلیم گرم و مرطوب و اقلیم سردسیر بیان شده و در انتها دیاگرام ها و الگوهایی درجهت طراحی مدارس متوسطه و کار و دانش در اقلیم های ذکر شده ، ارائه شده است .

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهداف پروژه
  • سوالات پروژه
  • ساختار پروژه
  • روش تحقیق
  • خلاصه نتایج

-الزامات عمومی :

  • مکانیابی
  • الف ) مکانیابی با توجه به آلودگی صوتی
  • ب ) مکانیابی با توجه به شرایط طبیعی
  • پ) مکان یابی با توجه به شعاع دسترسی
  • ﺙ( ﻣﻜﺎﻥ ﻳﺎﺑﻰ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﺮ ﺷﻬﺮﻯ)
  • ایمنی
  • الف) ایمنی در برابر آتش
  • ب) ایمنی برای دانش آموزان ناتوان جسمی – حرکتی
  • مسائل کالبدی
  • بهداشت روانی
  • الف) رنگ آمیزی مدارس
  • ب) تراکم جمعیت مدارس متوسطه و ارتفاع مناسب فضاها 
  • ایستایی و تکنولوژی ساخت
  • الف) اجرای دیوارها
  • ب) اجرای اسکلت
  • ج) اجرای سقف:
  • ایجاد آسایش :
  • ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺟﺰء ﻓﻀﺎﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ:
  • در ورودی :
  • حیاط
  • پارکینگ
  • کلاس درس
  • فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی
  • فضاهای اداری
  • اتاق مشاوره
  • کتابخانه
  • دستشویی و آبریزگاه
  • دیوارهای خارجی و دیوار محوطه
  • پوشش های داخلی و خارجی :
  • بازشوها
  • راهروها
  • فضاهای خدماتی
  • پله ها

-ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﻰ ﻣﻌﻤﺎﺭﻯ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﻭ ﻛﺎﺭﺩﺍﻧﺶ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻣﺮﻃﻮﺏ :

  • ویژگی های معماری بومی منطقه گرم و مرطوب
  • ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻣﺮﻃﻮﺏ
  • ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﺍﺟﺮﺍﻯ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻣﺮﻃﻮﺏ

-ملاحظات اختصاصی معماری مدارس متوسطه و کار دانش در اقلیم سردسیر:

  • ویژگی های معماری بومی منطقه سردسیر
  • ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺳﺮﺩﺳﻴﺮ
  • ملاحظات اجرایی ساختمان مدارس در مناطق سردسیر

-دیاگرام ها :

  • دیاگرام ارتباطی انواع شبکه های خطی
  • نمونه الگوی شماره یک برای مناطق گرم و مرطوب
  • نمونه الگوی شماره دو برای مناطق گرم و مرطوب
  • نمونه الگوی شماره سه برای مناطق گرم و مرطوب
  • نمونه الگوی شماره چهار برای مناطق گرم و مرطوب
  • نمونه الگوی شماره یک برای مناطق سردسیر
  • نمونه الگوی شماره دو برای مناطق سردسیر
  • نمونه الگوی شماره سه برای مناطق سردسیر
  • نمونه الگوی شماره چهار برای مناطق سردسیر
  • سازماندهی فضایی به گونه شعاعی
  • در مدارس کار و دانش
  • سازماندهی فضایی به گونه شعاعی در مدارس نظری
  • سازماندهی فضایی خطی در طراحی مدارس متوسطه
  • نحوه ساماندهی مرکزی فضاهای اداری مدرسه
  • نحوه ساماندهی ردیفی فضاهای اداری مدرسه
  • نحوه ساماندهی فضاهای داخلی کتابخانه
  • ارتباط فضایی اداری داخلی کتابخانه با یکدیگر
  • نحوه ساماندهی فضاهای داخلی آزمایشگاه ها و کارگاه ها
  • نحوه ارتباط فضاهای داخلی آزمایشگاه ها و کارگاه ها

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,