سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

تادائو آندو و آثار معروف او ( دو پاورپوینت )

قیمت:

۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-تادائو آندو در 13 اكتبر 1941 ميلادي در اوزاكاي ژاپن ديده به جهان گشود، در سالهاي 69-1962 م . تعاليم خود آموخته و غير آكادميك خود را به عنوان يك معمار با سفرهاي آموزشي بهاروپا، آمريكا و آفريقا و مطالعه بر روي خانه هاي فرانك لويدرايت و كارهاي مدرنيسم قديمي (كلاسيك) تكميل كرد.

-افزايش كمي آثار او در سطح معماري هاي مسكوني، كليساها،موزه ها و مجتمع هاي تجاري بزرگ، و … با تكيه اي مداوم و تقريباً انحصاري بر ساختارهاي بتن مسلح بزرگ ونمايان است كه عظمت را در معماري او فزوني مي بخشد.

-او واسطه اي ميان شرق و غرب است، و بتن را با اينكه از مواد جدايي ناپذير جنبش مدرن اروپاست. در جهت نشان دادن زيبايي شناسي شرقي به كار مي برد. اولين تمرين معماريش را در سال 69 م . دراوزاكا آغاز كردو تاكنون بيش از صد و پنجاه پروژه معماري را طراحي كرده است.

-او از با نفوذ ترين معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن محسوب مي شود. توجه عمده وي بر تفليق فرم هاي مدرن با مفاهيم و شيوه هاي سنتي ژاپن استوار است ؛ بهبيان دقيق تر، هدف او تغيير معناي طبيعت از گذرگاه معماري است. مصالح معماري آندو،بتن خام، خورشيد، آسمان، سايه و آب است يا به عبارت بهتر، فضا. تأكيد او بر اين نكته است كه استفاده كنندگان از بنا بايد طبيعت را تجربه و احساس كنند و اين ها هم ريشه در سنت منطقه اي زيستگاه او كانزايي دارد.

-عناصراصلي و متناقص معماري آندو عبارتند از نظم، مردم و احساسات انساني. او در معماري خود، به گونه اي متضاد آنها را با هم ارتباط مي دهد و ميان آنها تفاهمي ايجاد ميكند:فرم در برابر فرم و فضا، داخل در برابر خارج و طبيعت در برابر هندسه .

-آندو از جذابيت فرم صرفنظر كرده و بر جذابيت فضا تأكيد مي ورزد. او اعتقاد دارد كه فرم، از تأثير فضايي مي كاهد و در نتيجه، جذابيت معماري را محدود مي كند..به اعتقاد او، ارحجيت دادن به فرم به معناي ارجحيت دادن به حس بينايي در ميان پنج حس و عدم توجه به عمق فضايي است. در نتيجه او درپي نفي فرم به مفهوم به كارگيري فرمهاي ساده و انكار ساده و انكار فرمهاي پيچيده است. (نفي تصوير صرفاً بصري در فضا).

-معماري او، معماري نفي و انكار است. او جامعه مدرن و جهاني بودن را نفي مي كند. اولين چيزي كه آندو نفي كرده، مفاسد جامعه مدرن وارزشهاي آن است. (براي مثال، مقولة راحتي) آندو راحتي مدرن را نفي كرده، تلاش ميكند ارتباط پويايي با جهان برقرار كند. او راحتي را از معماري خود دور مي كند و به جاي آن امكان حضور انسان و طبيعت را در كالبد معماري اش فراهم مي سازد.

در این مجموعه دو پاورپوینت در مورد تادائو آندو و آثار معروف او قرار گرفته است که برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت ها قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت اول :

  • معرفی تادائو آندو
  • 8 اثر برتر
  • معماری آندو
  • معماری کثرت گرایی آندو
  • برخی از نظرات و دیدگاههای تادائو آندو
  • معماری آندو
  • هندسه دیوارها
  • هندسه آسمان
  • زیبایی شناسی «فقدان»
  • آثارآندو
  • معبد آب
  • بنیاد لانگن
  • کلیسای نور
  • خانه ی ایتو

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت دوم :

  • تادائو آندوی خود آموخته
  • راز محبوبیت آندو
  • خانه ی ردیفی در سومیوشی
  • خانه های روکو
  • خانه ی کوشینو و ساختمان الحاقی
  • کلیسای آب
  • کلیسای نور
  • موزه ی هنرهای معاصر نائوشیما
  • معبد آب
  • غرفه ی ژاپن در نمایشگاه بین المللی
  • معبد کومیوجی
  • موزه ی تاریخی چیکاتسو
  • موزه ی چوب میکاتا
  • فایریکا مرکز ارتباط – پژوهشی بنتون
  • فضای مکاشفه
  • موزه ی هنر مدرن فورت ورث
  • مروری بر سال های زندگی تادائو آندو

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,