لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
بخش اول : کمانش و لزوم استفاده از لقمه در مهاربند ( 77 اسلاید )
- کمانش چیست؟
- مقاطع ساخته شده چیست ؟ طبق بند 10-2-4-7 مبحث دهم
- لقمه در مقاطع ساخته شده مهاربندها
- اتصال مقطع دوبل نبشی به کمک لقمه در فواصل a از یکدیگر
- ساخت مقطع دوبل ناودانی به کمک لقمه
- فواصل زیاد لقمه های مهاربند و کمانش پروفیل تکی و یا به عبارت دیگر عدم عملکرد مقطع به عنوان یک عضو مرکب
- استفاده از مقطع دوبل برای بادبند اما قرار ندادن لقمه برای اتصال دو مقطع درجهت یکنواخت کردن عملکرد آنها و در نتیجه کمانش هر دو پروفیل مقطع
- کمانش موضعی خارج از صفحه مهاربند و جدا شدن پروفیل های مهاربند به علت عدم استفاده از تعداد لقمه کافی
- کمانش عضو بادبندی دوبل در فشار
- مقطع استفاده شده از دوبل نبشی و عدم استفاده از لقمه بین نبشی ها و کمانش مقطع
- آسیب ها در سازه های فلزی در زلزله های کرمانشاه : عدم رعایت تعداد و فواصل لقمه ها در بادبندها
- عملکرد خوب بادبند در زلزله کرمانشاه به علت اجرای مناسب ورق گاست و فواصل لقمه ها
- تصاویری از گذاشتن لقمه مابین پروفیل های دوبل بادبند
- استفاده از مقطع دوبل ناودانی روبروی هم ( فیس تو فیس ) و اتصال دو مقطع به یکدیگر به وسیله لقمه
- نمونه ای از اشکال اجرایی در عدم استفاده از لقمه در طول بادبند!
- عدم استفاده از لقمه در مهاربند ساخته شده از دوبل نبشی
- نمونه ای از نداشتن بست کافی مابین دو ناودانی 80 در مهاربند واگرا
- اجرای ضعیف لقمه در بادبند
- ضوابط مربوط به فواصل لقمه ها طبق مبحث دهم ویرایش 84 ، 87 و 92
- فواصل لقمه ها طبق بند 10-1-5-4 مبحث دهم ویرایش 84 :
- نحوه محاسبه فواصل لقمه های بادبند طبق ویرایش 84 مبحث دهم :
- فواصل لقمه ها طبق بند 10-1-4-4-2 مبحث دهم ویرایش87 :
- فواصل لقمه ها طبق بند 10-2-4-7-2 مبحث دهم ویرایش 92:
- لقمه در مهاربندهای همگرای ویژه
- فواصل لقمه ها طبق بند 10-3-11-1 قسمت ج مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ویرایش ۹۲ برای مهاربند همگرای ویژه :
- مقاومت برشی لقمه ها
- اعضای کششی
- محدودیت لاغری برای اعضای کششی
- فواصل لقمه ها برای اعضای کششی
- ۳-۲-۱۰ -4 اعضای کششی مرکب از چند نیمرخ یا نیمرخ و ورق
- اعضای کششی ساخته شده از نیمرخ های مرکب
- طراحی اعضای کششی
- معرفی سطح مقطع کل و خالص
- سطح مقطع خالص مؤثر
- معیارهای طراحی در طول یک عضو کششی
بخش دوم : تاثیر ناحیه حفاظت شده بر لقمه های مهاربند ( 36 اسلاید )
- فیوز سازه ای
- فیوز : کنترل شونده توسط تغییر شکل
- دیگر اعضاء : کنترل شونده توسط نیرو
- طراحی عمدی ضعیف تر برخی اعضاء
- بخش های سازه ی فیوز دار
- فلسفه اصلی طراحی سازه مقاوم در برابرزلزله
- مکان های فیوز سازه ای
- رفتار شکل پذیر در یک قاب با مهاربند همگرا
- فلسفه طراحی لرزه ای قاب های همگرا
- توسعه رفتار شکل پذیر در مهاربند CBF
- عملکرد عضوهای مهاربندی مانند فیوز
- لزوم حفاظت از فیوزهای سازه ای
- تعریف ناحیه حفاظت شده
- الزامات عمومی ناحیه حفاظتشده
- بند 10-3-2-2 مبحث دهم ویرایش ۹۲ در مورد ناحیه حفاظت شده اعضا :
- رفتار اعضاء قاب همگرا در طراحی لرزه ای
- ناحیه حفاظت شده در مهاربند همگرای ویژه
- طول ناحیه حفاظت شده یا بحرانی در مهاربند همگرای ویژه در مبحث دهم ویرایش 87
- ارتباط ناحیه حفاظت شده با لقمه در مهاربند
- عدم استفاده از لقمه در ناحیه یک چهارم میانی عضو مهاربندی و دو ناحیه انتهایی دو عضو مهاربندی،
- عدم قرار گیری بست در یک چهارم میانی
- لزوم استفاده از بست های انتهایی
- وجود دو بست انتهایی بعد از ورق اتصال
- سه کنترل نهایی برای لقمه ها در مهاربندهای همگرای ویژه
- اختلاف نظرهای آئین نامه ای
بخش سوم : وصله در مهاربند ( 30 اسلاید )
- وصله بادبند در مبحث دهم
- ایا وصله اعضای قطری بادبند با توجه به فشرده بودن آن ها ممنوع می باشد ؟
- محدودیت های اجرایی وصله طبق بند 10-3-9-2-3-1 قسمت ت بادبندهای همگرا
- محدودیت های اجرایی وصله بند 10-3-10-2-4-1 قسمت ث بادبندهای واگرا
- استفاده از پروفیل ناودانی برای مهاربند و اجرای وصله پوششی در محل قطع پروفیل مهاربندی
- عدم اجرای وصله در ناحیه حفاظت شده
- ممنوعیت وصله در تیر پیوند طبق بند 10-3-10-2-2-1
- اشکال در عدم اجرای اتصالات وصله در محل قطع پروفیل مهاربندی
- عدم اجرای اتصالات وصله در محل قطع پروفیل مهاربندی
- وصله پوششی بادبند
- وصله دو پروفیل متفاوت با یکدیگر و به شکلی اشتباه و کنده شدن بادبند از محل وصله
- استفاده از ورق پوششی برای وصله جان پروفیل مهاربندی
- کنده شدن مهاربند از محل وصله در زلزله به علت عدم اجرای وصله پوششی
- وصله ضعیف پروفیل مهاربند در ناحیه ای بحرانی ، بدون استفاده از ورق پوششی و دو تکه شدن مهاربند از محل همان وصله
- وصله بادبند با جوش مستقیم
- وصله بادبند با جوش سر به سر پروفیل ها به یکدیگر و بدون ورق تقویت