سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

بررسی اشکالات اجرایی در ورق میانی بادبند ضربدری ( 130 اسلاید )

قیمت:

۱۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-متدوال ترین نوع بادبندهای همگرا ، شکل بادبندی ضربدری یا x شکل است .

-عمده مزیت بادبندهای x شکل از اتصال وسط دو بادبند به همدیگر ناشی میشود ، که بادبند کششی به صورت قید در وسط بادبند فشاری عمل میکند و اتکای جانبی قابل توجهی به وجود می آورد و در نتیجه رفتار غیر ارتجاعی بادبند فشاری و مکانیسم تشکیل مفصل پلاستیک را تحت تاثیر قرار میدهد . هم چنین با کاهش طول آزاد بادبند در این حالت و افزایش بار بحرانی آنها در فشار ، مقاومت جانبی بادبندهای x شکل نسبت به بادبندهای قطری افزایش چشمگیری میکند .

-در اتصال وسط یک بادبند ضربدری ، یکی از اعضای قطری به صورت سراسری عبور کرده و دیگری قطع میشود . توجه شود که طول جوش هر طرف عضو منقطع شده با طول جوش عضو سراسری باید یکی باشد .

-به منظور رعایت شکل پذیری صفحه اتصال و جلوگیری از کمانش لبه ای ، فاصله بین دو بادبند در محل تقاطع ، یعنی فاصله بین بادبند سراسری با انتهای بادبند متقاطع ، حداقل باید دو برابر ضخامت صفحه اتصال باشد.

-در اجرای بادبند ضربدری ، یک قطر از بادبند به صورت کامل و قطر دیگر به صورت دو تکه اجرا میشود ، اگر بادبندهای دو تکه را به وسیله وصله و جوش به هم دیگر بدوزیم ، در بهبود عملکرد مهاربندي بسيار موثر است.

-در طرح و انتخاب ابعاد ورق میانی اتصال ضربدری، با این فرض که حتما در محل برخورد دو جفت المان متقاطع، یک جفت از آنها قطع میشود، برای وصله عضو قطع شده، معادل سطح مقطع آن نیاز به ورق وصله میباشد و به میزان نیروی تسلیم کششی افزایش یافته با ضریب اطمینان، نیاز به طول جوش تامین شده روی ورق وصله میباشد که همین موضوع طول ورق وصله میانی ضربدری را تعیین می نماید. بدیهی است بخشی از این ورق به خاطر عبور عضو سراسری متقاطع، قابل جوش کاری نبوده و باید به میزان آن به طول ورق افزوده شود.

  • اتصال وسط دو بادبند به هم میتواند طوری باشد که شرایط مفصلی یا گیردار را در کمانش بادبند فشاری تامین نماید :

1-اتصال در وسط طوری است که در کمانش بادبند فشاری ، اثر بادبند کششی ، به صورت مفصلی است . در این حالت یکی از بادبندها پیوسته و دیگری در وسط منقطع شده و به ورق گاست متصل میشود . این نوع اتصال نقطه سختی محوری را تامین میکند .

2- اتصال وسط ، شرایط گیرداری را در کمانش بادبند فشاری تامین میکند . بدین صورت که پیوستگی کامل در اتصال وسط طوری فراهم میشود که سختی خمشی و محوری برای بادبند فشاری به وجود آید .

-در این پاورپوینت اشکالات اجرایی در اتصال میانی مهاربند ضربدری به طور ویژه و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است . اشکالاتی که متاسفانه ، بعضی از جوشکاران یا پیمانکاران یا حتی مهندسین ، به آن اهمیتی نداده و آن را اصلا جدی نمی گیرند و کم شدن چند سانتی متری خط جوش یک پروفیل مهاربند ، یا تماس پروفیل های منتقطع با سراسری ، یا جوشکاری ضعیف پروفیل ها به یکدیگر و یا حتی جوش ندادن بعضی از قسمتهای مورد نیاز ، برایشان ایجاد نگرانی نمیکند . در حالیکه همین اشکالات کوچک باعث وقوع خرابی های بزرگ و تلفات سنگینی در زلزله های گذشته شده است . که در بخش انتهایی این پاورپوینت تصاویری از این خرابی های ناشی از عدم اجرای صحیح اتصال میانی بادبند ضربدری قرار داده شده است .

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • بادبندهای ضربدری
  • بیشترین سختی در انواع مختلف بادبند
  • رفتار نامناسب مهاربندی های ضربدری در حوزه غیر خطی
  • وقوع کمانش در هر دو عضو مهاربندی بر اثر فشار وارد امده بر اثر زلزله رفت و برگشتی
  • دو مشکل اساسی مهاربندی های ضربدری
  • مشکل اول : محدودیت های معماری
  • قطع بادبند ضربدری به علت تداخل با پنجره
  • مشکل دوم : شکل پذیری

-بررسی دقیق موضوع اتصال میانی در بادبندهای ضربدری :

  • طول جوش عضوهای منتقطع
  • اتصال میانی در بادبند از نیمرخ نبشی زوج
  • بادبند های ضربدری بزرگ برج ملنیوم تهران و رعایت برابری خط جوش عضوهای منقطع با عضو سراسری
  • جزئیات نامناسب برای اتصال میانی مهاربند ضربدری
  • جهت اشتباه ورق مستطیلی میانی
  • اجرای نامناسب اتصال میانی مهاربند ضربدری ( مونتاژ اشتباه قطعات به یکدیگر )
  • ابعاد نامتناسب ورق میانی
  • عدم تناسب ابعاد ورق بادبندی با نمره بادبند در اتصال وسط بادبند ضربدری
  • ابعاد کم ورق میانی بادبند و طول جوش کم نبشی بر روی ورق
  • عدم تامین طول جوش قید شده در نقشه به علت اجرای غیر اصولی gusset plate
  • مونتاژ اشتباه ورق میانی و طول جوش کم نبشی های منقطع بر روی ورق میانی بادبند
  • یک دیتیل پیشنهادی دیگر برای اتصال میانی بادبند ضربدری
  • عبور پروفیلها از قطر ورق میانی
  • عبور بادبند از قطر ورق میانی و عدم برابری طول جوش عضوهای منقطع با طول جوش عضو سراسری
  • عدم تناسب ابعاد ورق بادبندی با نمره بادبند در اتصال وسط بادبند ضربدری
  • طول جوش پروفیل های سراسری به ورق میانی مهاربند ضربدری
  • عدم اجرای پروفیل های منقطع
  • فاصله بین دو بادبند در محل تقاطع
  • نباید پروفیل منقطع مهاربند با پروفیل سراسری تماسی داشته باشد
  • عدم رعایت فاصله حداقل دو برابر ضخامت ورق مهاربند بین انتهای پروفیل های منقطع با پروفیل سراسری و تماس هر دو پروفیل منقطع با پروفیل سراسری
  • کاور پلیت میانی
  • ابعاد ورق کاور میانی
  • اجرای پلیت اتصال بین دو بادبند منقطع ضربدری و عدم جوشکاری و اتصال آن به پروفیل سراسری بادبند
  • استفاده از یک کاور پلیت میانی برای وصل کردن دو تکه بادبند به یکدیگر
  • نمونه ای از اجرای ورق پوششی روی پروفیل های منقطع در بادبند ضربدری و اشتباه در جوش دادن این ورق روی پروفیل دیگر بادبند
  • عدم استفاده از ورق پوششی در محل اتصال میانی بادبند ضربدری به منظور جلوگیری از کمانش جانبی
  • نمونه دیتیل اتصالات ضربدری بدون کاور پلیت میانی
  • کمانش بادبندهای X شکل و تاثیر اتصال وسط
  • اتصال وسط دو بادبند به صورت مفصلی
  • اتصال پیوسته
  • دو راه برای تامین پیوستگی کامل در وسط
  • اشکالات در جوشکاری اتصالات میانی
  • عیب جوش ، سوختگی کناره جوش undercut در اتصالات میانی مهاربند ضربدری
  • ضعف در جوشکاری اتصال پروفیل های بادبند به ورق میانی
  • عدم همراستایی پروفیل قطع شده در مهاربند ضربدری
  • استفاده از روش پیش ساخته برای تولید قاب های بادبندی
  • جوشکاری اتصالات میانی بادبند ضربدری در شرایط سخت کارگاهی

-عواقب اشکالات اجرایی در اجرای اتصال میانی بادبند ضربدری :

  • کوچکی ابعاد ورق اتصال و تامین نشدن طول جوش کافی
  • جداشدن از محل اتصال بدلیل عدم تأمین طول جوش لازم و کوتاه بودن ورق اتصال
  • گسیختگی مهاربند در محل اتصال ناشی از طول ناکافی جوش به علت ابعاد کم ورق میانی مهاربند
  • کنده شدن پروفیل منقطع از روی ورق میانی بادبند
  • استفاده از ورق میانی کوتاه
  • نمونه ای از مهاربند ضربدری با ابعاد بسیار کم ورق میانی
  • روش اشتباه عبور بادبند از دو طرف ورق میانی و استفاده از مقاطع تک به جای مقاطع دوبل
  • قرار گرفتن ورق اتصال میانی مهاربند ضربدری در راستای اشتباه و کاهش طول جوش در زلزله اسلام آباد
  • در بادبندهای ضربدری دو عضو بادبند نباید به وسیله جوش به هم اتصال یابند
  • نمونه ای دیگر از اتصال اشتباه دو تکه پروفیل به پروفیل سراسری
  • اجرای بادبند ضربدری بدون ورق میانی
  • صرفه جویی در مصرف بادبند ضربدری ! یک بادبند ضربدری برای دو طبقه

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,