سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

راهکارهای کاهش ترافیک ( دو پاورپوینت )

قیمت:

۷,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-براي كاهش ترافيك در يك منطقه يا ناحيه ابتدا مي بايست عوامل ايجاد ترافيك در آن منطقه را شناخت و سپس مورد ارزيابي قرار داد. مهم ترين عوامل عبارتند از :

  • افزايش جمعيت
  • گسترش وسايل نقليه
  • از كار افتادگي سيستم حمل و نقل عمومی
  • استفاده نکردن از سيستم هاي حمل و نقل هوشمند.

-به منظور حل مشکلات و معضلات بوجود آمده ایجاد فرهنگ مناسب در راستاي کاهش تقاضاي سفرهاي شهري و ايجاد زيرساخت هاي در سطح شهر و همچنين آموزش و افزايش آگاهي شهروندان با کاهش تقاضاي سفرهاي شهري و ايجاد زير ساخت هاي فرهنگي و آموزشي کاربردي در شهرها يکي از راهکارهاي موثر کاهش سفرهاي شهري ميباشد. که تمامی این موارد متوجه فرهنگ شهروندان می باشد .

-مديريت پارکينگ و کاهش فضاهاي اختصاص داده شده براي پارکينگ يکي از ديگر از گزينه ها ي کاهش تقاضاي سفرهاي شهري است. با فرهنگ سازي پيش از محدود کردن فضاي پارک ، ايجاد سهولت استفاده از وسائط نقليه حمل ونقل عمومي توسط شهروندان از راهکارهای دیگر کاهش تراکم ترافیک می باشد .

-استفاده ي بهينه از ظرفيت هاي شبکه بدون صرف هزينه هاي کلان و زمان بر در پروژه هاي عمراني تنها با استفاده از راهکارها و ابزارهاي مديريتي، از اهداف مديريت تقاضاي سفر در کاهش معضلات ترافيکي بوده است. اعمال محدوديت هاي خاص براي تردد برخي وسايل نقليه در برخي معابر درون شهري از اين جمله است. بهبود تردد در مراکز مهم هسته ي مرکزي شهر و ترويج استفاده از سامانه هاي حمل و نقل همگاني از اهداف اين سياست مديريتي مي باشد.

-از اهداف عمده مديريت تقاضاي سفرهاي شهري مي توان به کاهش تعداد سفرهاي درون شهري، کاهش طول زمان سفرهاي درون شهري و نيز گسترش طيف تردد در ساعات اوج و يا به عبارتي توزيع تردد ساعت اوج در ساعات ديگر روز را برشمرد.

-مدیریت سفرها  :

  • مدیریت تقاضای سفر : از ایجاد سفرهای غیر ضروری جلوگیری شود
  • مدیریت عرضه سفر : ارائه تسهیلات و استفاده بهینه از آن

-مدیریت تقاضا :

  • يكپارچگي طراحي كاربري زمين
  • دوركاري
  • توسعه سامانه هاي الكترونيك
  • يكپارچگي سازمانی

-مدیریت عرضه  : هر چه مديريت تقاضا خوب اجرا شود، باز هم سفرهايي در سطح شهر ايجاد مي شود بنابراین نیاز به مدیریت عرضه داریم. مجموعه فعاليت هايي كه به نحوي در مديريت شهري باعث استفاده بهينه از تسهيلات موجود و در نتیجه باعث کاهش ترافیک شهری مي گردد، مديريت عرضه ناميده مي شود.

  • استفاده از حمل و نقل همگانی
  • اصلاح حمل و نقل شخصی
  • ساماندهی شبکه خیابانی
  • اعمال مقررات
  • آموزش استفاده از سیستم های کنترل ترافیک

در این مجموعه دو پاورپوینت قرار گرفته است که برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت ها قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت اول :

بخش اول : کلیات

بخش دوم : مدیریت تقاضا :

  • کاهش درخواست شهروندان جهت انجام سفرهای درون شهری
  • مدیریت تقاضا (یکپارچگی طراحی کاربری زمین)
  • برخی از بورس کالاهایی که شهروندان، دائم سر و کار دارند
  • مدیریت تقاضا (دورکاری)
  • مدیریت تقاضا (توسعه سامانه های الکترونیک)
  • مدیریت تقاضا (یکپارچگی سازمانی)

بخش سوم : مدیریت عرضه :

  • دسته بندی
  • مدیریت عرضه (توسعه استفاده از حمل و نقل همگانی)
  • مدیریت عرضه (یکپارچه سازی عملکردی)
  • مدیریت عرضه (یکپارچه سازی سازمانی)
  • مدیریت عرضه (یکپارچه سازی کرایه ها)
  • مدیریت عرضه (وجه مثبت سیستم حمل و نقل عمومی)
  • مدیریت عرضه (ایجاد خطوط ویژه )
  • مدیریت عرضه (محدود کردن استفاده از خودروی شخصی)
  • مدیریت عرضه (اصلاح حمل و نقل شخصی)
  • ایجاد خطوط ویژه برای وسایل نقلیه پرسرنشین HOV
  • ایجاد پارک سوار
  • ایجاد و ترغیب همسواری
  • جابجایی ساعت کاری
  • مدیریت پارکینگ
  • قیمت گذاری
  • مدیریت عرضه (طرح هندسی تقاطعات)
  • مدیریت عرضه (اجرای جهت بندی مناسب برای معابر شهری)
  • مدیریت عرضه (آموزش)

بخش چهارم : جمع بندی


لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت دوم :

مقدمه

سوابق مطالعات

مهمترین عوامل ایجاد ترافیک

مدیریت ترافیک

1- فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی

2-  ارائه خدمات یکسان در تمام نقاط شهر برای شهروندان

3 – ایجاد شرایطی جهت کاهش تردد بیهوده شهروندان

4- افزایش روشهای پرداخت جدید وکاهش روش های سنتی

5 –  توزیع مناسب و دقیق کاربری زمین

الف-برنامه ریزی برای کاربری زمین

ب- توسعه تحقیقات درمورد کاربری زمین

پ- استفاده مطلوبتر از ظرفیت شبکه معابر موجود

ت-رعایت اصول کمی وکیفی کاربری زمین

د- ثابت بودن تصمیمات جهت تغییر کاربری زمین

6- کاهش سفر های درون شهری شخصی

7-  مدیریت پارکینگ و کاهش فضاهای اختصاص داده شده برای پارکینگ

8- استفاده ی بهینه از ظرفیت های شبکه بدون صرف هزینه های کلان

9- مدیریت تقاضای سفرهای شهری

مزایای روش دور کاری

نتیجه گیری

منابع

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,