سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

توسعه حمل و نقل محور TOD – سه پاورپوینت

قیمت:

۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-از الگوهای مطرح شده در نو شهر گرایی، توسعه شهری حمل و نقل محور(TOD)  است.

-پیتر کالتورپ پایه و اساس توسعه حمل و نقل محور را این چنین بیان میکند که محله ای متراکم و کاملاً به هم تنیده است که فروشگاه ها، مسکن و دفاتر در قالب منطقه ای به هم فشرده و با فواصلی که با پیاده روی قابل طی کردن است و به دور یک ایستگاه حمل و نقل جای گرفته اند، با یکدیگر ترکیب میکند.

- بدین ترتیب رابطه مستقیمی بین الگوی حمل و نقل عمومی و کاربری زمین برقرار می شود.

- ایده اصلی این بوده است که نقاط مبدا و مقصد بیشتری را در فاصله قابل پیاده رو از ایستگاه حمل و نقل بگذراند و افراد بیشتری از ایستگاه استفاده کنند.

-سه ناحیه عمده تشکیل دهنده ساختار توسعه حمل و نقل محور شامل:

  •  TOD شهری   (توسعه حمل و نقل محور شهری)
  •  TOD محلی   (توسعه حمل و نقل محور محلی)
  • ناحیه ثانوی

-رویکرد TOD برای برنامه ریزی یکپارچه حمل و نقل و کاربری زمین  شهرها و مناطق کلانشهری ایران می‌تواند موثر باشد

-برنامه‌ریزی یکپارچه کاربری زمین و حمل‌ونقل همگانی در کوتاه مدت در بازبینی طرح‌های جامع شهری می‌تواند منعکس شود.

-توسعه شبکه حمل و نقل همگانی با خدمات مقبول در میان مدت با استفاده از سیستم های گروه B ( BRT و LRT) امکانپذیر است ولی با چالش روبروست.

-خصوصيات اصلي توسعه حمل و نقل محور :
  • 1 - ارتباطات پيوسته و مستقيم بين مراكز اصلي فعال
  • 2 - توجه به جداره خيابانها و پياده روهايي كه در كنار فروشگاه هاي هم سطح خيابان قرار دارند؛
  • 3 - ايجاد شبكه هاي منظم خياباني به صورت مستقيم جهت استفاده پياده ها كه مبدأ را به مقصد متصل کند
  • 4 - سياستهاي پاركينگ
-اهداف کیفی ، اصول و مزایاي توسعه حمل و نقل عمومی محور :
  • کارائی مکان
  • ترکیب غنی از انتخاب ها
  • جذب ارزش ها ، تولید ارزش اقتصادي پایدار، صرفه جویی در حمل ونقل ، انرژي و حفظ محیط زیست
  • خلق مکان
  • برطرف ساختن تنش میان گره و مکان
  • زیست پذیري

در این مجموعه سه پاورپوینت در مورد " توسعه حمل و نقل محور TOD " قرار گرفته است . برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت ها قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت اول :

  • مقدمه
  • توسعه حمل و نقل محور
  • خصوصیات اصلی توسعه حمل و نقل محور
  • نواحی تشکیل دهنده ساختار tod
  • توسعه حمل و نقل محور شهری
  • توسعه حمل و نقل محور محلی
  • ناحیه ثانوی
  • هسته تجاری
  • نواحی مسکونی
  • ایستگاه مترویی واقع در یک مجتمع تجاری در شهر دبی امارات

 

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت دوم :

-توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی ؛ از نظر تا عمل ( ارائه ای از دکتر شهاب‌الدین کرمانشاهی )

  • TOD وجایگاه آن در برنامه‌ریزی حمل‌ونقل
  • تقاضای حمل و نقل تابع چیست؟
  • سیر تحول ایده TOD
  • دسته‌بندی کلتورپ از پراکنده‌رویی
  • پراکنده رویی کم تراکم
  • پراکنده رویی مساکن اقشار کم درآمد
  • پراکنده رویی با تراکم زیاد
  • TOD در مقیاس محلی
  • روش ارزیابی پیشنهادی محیط انسان‌ساخت
  • TOD در مقیاس شهری و منطقه‌ای
  • توزیع فضایی دسترسی به حمل و نقل همگانی سریع
  • توزیع فضایی تراکم ساختمانی
  • تحلیل وضعیت موجود ـ اختلاط کاربری
  • تراکم در نواحی با دسترسی مناسب به حمل و نقل همگانی
  • توسعه شبکه همگانی با خدمات مقبول با محدودیت زمانی و مالی
  • TOD و تنوع سیستم‌های همگانی
  • گونه‌های مختلف TOD
  • انواع سیستم‌های حمل‌ونقل همگانی
  • حمل و نقل همگانی مقبول
  • چالش های توسعه شبکه حمل و نقل همگانی مقبول
  • جمع بندی

لیست کامل مطالب داخل پاورپوینت سوم :

  • مقدمه
  • اصول توسعه حمل ونقل محور
  • روش شناسی
  • تأثیر سیستم حمل و نقل بر توسعه
  • اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی
  • خصوصیات اصلی توسعه حمل و نقل محور
  • تأثیرات و مزایای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی
  • مبانی نظری
  • توسعه حمل و نقل عمومی محور:
  • ویژگی و اهداف اصلی از دیدگاه calthorpe
  • TOD با ترکیب کاربری تجاری با بقیه کاربری ها دارای مزایای زیر است :
  • اهداف کیفی ، اصول و مزایای توسعه حمل و نقل عمومی محور
  • توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی
  • سیر تحول نظریه های مرتبط با حمل و نقل درون شهری
  • نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه 1910
  • نظریه های حمل و نقل شهری از 1920 تا 1970
  • نظریه های حمل و نقل شهری از 1980 تا کنون
  • منابع

 

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,