سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

بررسی تأثیرات تغییر ساعت تابستانی، بر تصادفات ترافیکی

قیمت:

۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

(Daylight Saving Time)  DST

DST تطبیق و همزمانی فعالیت‌های مردم را با روشنایی روز، بهبود می‌بخشد و با تغییر ساعت، طلوع و غروب آفتاب در فصل بهار و تابستان را همراه با 1 ساعت تأخیر و در فصل پاییز 1 ساعت زودتر، می‌گرداند.

  • در این پاورپوینت چهار مقاله خارجی  زیر مورد بررسی قرار میگیرد :

مقاله 1) اثرات روشنایی روز و تغییر ساعت تابستانی، بر تلفات عابران پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده

مقاله 2) تغییر ساعت تابستانی و تصادفات وسایل نقلیه موتوری

مقاله 3) تغییر ساعت تابستانی و تصادفات وسایل نقلیه موتوری: کاهش تلفات مربوط به عابران پیاده و سرنشینان خودرو

مقاله 4) تصادفات فوتی ناشی از تغییر ساعت تابستانی

  • نتیجه‌گیری نهایی و ارائه پیشنهاد :

با وجود تاثیرات اندک تغییر ساعت تابستانی بر‌روی تصادفات و تلفات عابران پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه موتوری، اما حتی این افزایش کوچک نیز ناچیز نبوده و نشان‌دهنده لزوم آموزش، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی به عابران پیاده و رانندگان (بخصوص رانندگان اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای)، در مورد تاثیرات تغییر ساعت تابستانی می‌باشد.

ارائه توصیه‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب سفر، در قالب بروشور و یا توسط رسانه‌ها، می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات در این زمینه، مفید واقع گردد.

همزمانی پیک سفرهای نوروزی و افزایش سفرهای درون شهری بدلیل عید و بازدید در ایام نوروز با زمان اعمال تغییر ساعت در فصل بهار، و همینطور همزمانی اوج سفرهای تابستانی، بازگشت از سفرها و افزایش سفرهای درون شهری بواسطه بازگشایی مدارس، با زمان اعمال تغییر ساعت در فصل پاییز، اهمیت این موضوع را دوچندان می‌گرداند.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • مقدمه
  • کلمات کلیدی
  • فلوچارت تحقیق

مقاله 1

  • چکیده
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • فرم عملکرد مدل‌های رگرسیون
  • نتایج مدل‌های رگرسیون
  • نتیجه
  • جداول

مقاله 2

  • چکیده
  • مقدمه
  • روش‌ تحقیق
  • نتایج
  • پیشنهاد

مقاله 3

  • چکیده
  • روش تحقیق
  • نتایج
  • تعداد تخمینی تصادفات فوتی در پاییز و بهار با ساعت استاندارد و با تغییر ساعت

مقاله 4

  • چکیده
  • روش تحقیق و یافته‌ها
  • نتیجه‌گیری

-نتیجه‌گیری نهایی و ارائه پیشنهاد

-منابع


چکیده مقاله اول :

این مقاله اثرات روشنایی روز و تغییر ساعت تابستانی(DST)  را، بر مرگ و میر عابران پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده، بررسی می‌کند.

برای این منظور از تجزیه و تحلیل چند متغیره داده‌های مربوط به گزارشات سیستم تجزیه و تحلیل تلفات رانندگی و برای دوره‌های 2 هفته‌ای در سال‌های 1998 و 1999 استفاده می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که اجرای تغییر ساعت در کل سال، تلفات عابران پیاده را نزدیک به 171 نفر در سال یا 13 درصد از کل تلفات عابران پیاده، در ساعات 5:00-10:00 قبل از ظهر و 4:00-9:00 بعد از ظهر، کاهش می‌دهد. تلفات سرنشینان خودرو به میزان نزدیک به 195 نفر در سال یا 3 درصد در مدت زمان مشابه کاهش می‌یابد.

چکیده مقاله دوم :

هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثرات کوتاه مدت تغییر ساعت تابستانی، بر وقوع تصادفات ترافیکی در کشور سوئد می‌باشد. برای بررسی تصادفات رخ داده در جاده‌ها از سال 1984 تا 1995، در روزهای؛ دوشنبه قبل، دوشنبه‌ بلافاصله پس از تغییر ساعت (روز دوشنبه شاخص) و روز دوشنبه‌ 1 هفته پس از تغییر ساعت در بهار، و به مدت سه دوشنبه متوالی در پاییز، از یک پایگاه داده مربوط به اداره ملی راه‌های سوئد استفاده شده است. روزهای دوشنبه‌ 1 هفته قبل و بعد از تغییرات ساعت، به عنوان ملاک و معیار نشان دهنده (شاخص) احتمال وقوع تصادفات در نظر گرفته  شده‌اند. احتمال وقوع تصادفات در هر 1000 نفر-سال با استفاده از تخمین جمعیت برای هر سال مطالعه، محاسبه شد. وابستگی و ارتباط بین کاهش احتمالی 1 ساعته زمان خواب و بروز تصادفات، با نرخ وقوع تصادفات حاصل از رگرسیون دو جمله‌ای منفی برآورد شده است. نرخ وقوع تصادفات برای دوشنبه‌ای که انتظار می رفت در آن رانندگان 1 ساعت خواب کمتر داشته باشند، در مقایسه با سایر دوشنبه‌ها. 1.04 (95٪ (Confidence Index) CI، 1.16-0.92) بود. در فصل بهار، برای دوشنبه‌های بعد از تغییر ساعت در مقایسه با سایر دوشنبه‌های بهار، نرخ وقوع تصادفات 1.11 (بازه اطمینان 95٪، 1.31-0.91) بود.

نرخ وقوع تصادفات برای پاییز 0.98 (بازه اطمینان 95٪، 1.15-0.84) بود. نتیجه آنکه تغییر ساعت، تأثیرات آنی و قابل ملاحظه‌ مهمی، بر میزان بروز تصادفات در کشور سوئد نداشت.

چکیده مقاله سوم :

داده‌های تصادفات مرگبار، به مدت 6 ساعت در حوالی طلوع و غروب خورشید، از 13 هفته قبل از تغییر ساعت پاییز به زمان استاندارد، تا 9 هفته پس از تغییر ساعت در فصل بهار،   جدول‌بندی شده است. رخداد تصادفات مرگبار مربوط به تغییرات در روشنایی روز بود، آیا این تغییرات بواسطه تغییر ساعت در بهار و پاییز به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد، یا بتدریج و در اثر تغییرات فصل؟ در طول فرایند تغییر ساعت تابستانی، که یک ساعت از روشنایی روز را به ساعات شلوغی ترافیک شبانه اضافه می‌کند، تصادفات فوتی کمتر بود.

در مطالعه حاضر، با استفاده از یک مدل مرتبط کننده میزان روشنایی در ساعات صبح و عصر، به تصادفات وسایل نقلیه موتوری، تأثیر تغییر ساعت تابستانی بر میزان تلفات عابران پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه، تخمین زده شده است. نتایج این مدل برای هر دو مورد تغییر ناگهانی در میزان روشنایی صبح و عصر در اثر تغییر ساعت در ماه‌های آوریل و اکتبر، و تغییرات تدریجی روزانه در میزان نور در یک ساعت داده شده همراه با تغییرات فصل‌های سال، گزارش شده است.

چکیده مقاله چهارم :

هدف: این مطالعه به بررسی فرضیه‌های خاصی می‌پردازد که نشان می‌دهند، هر دو مورد از دست دادن زمان خواب و تغییرات رفتاری ناشی از تغییر در ساعت، به طور قابل توجهی بر تعداد حوادث رانندگی در ایالات متحده آمریکا تأثیر می‌گذارد.

سابقه: در فصل بهار به دلیل اعمال DST و کاهش 1 ساعته زمان خواب، افزایش تعداد قابل توجهی در تصادفات خودرو گزارش شده است. اما افزایش 1 ساعته در شب به دلیل اعمالDST  در فصل پاییز، با افزایش و کاهش تعداد تصادفات خودرو گزارش شده است که ممکن است نشان دهنده پیش بینی رفتاری یک شب طولانی‌تر قبل از تغییر ساعت یا بهره بردن از خواب اضافی بعد از تغییر باشد.

برچسب ها:

, , , , , , ,