لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
بخش اول : آشپزخانه هتل
- آماده سازی غذا و انبارآذوقه غذا
- نکات ضروری در آشپزخانه هتل
- دیاگرام مجاورت مواد غذایی
- نکات ضروری در آشپزخانه
- اهداف طراحی آشپزخانه ها
- دیاگرام ارتباط آشپزخانه با سایر بخشهای هتل
- دیاگرام ارتباط عمودی آشپزخانه
- اهداف طرح ریزی
- عوامل موثر در مساحت آشپزخانه
- ارائه نمونه تطبیقی (ناحیه خدمات در یک هتل بزرگ)
- تجهیزات طبخ
- تجهیزات طبخ(لوازم)
- قسمت های داخل آشپزخانه هتل
- انواع آشپزخانه (فرانسوی ، آمریکایی )
- آرایش فضایی (6 بخش )
بخش دوم : رستوران هتل
- نکات مهم در طراحی رستوران
- برخی استاندارد ها در طراحی رستوران
- انواع رستوران
بخش سوم : کافی شاپ هتل
- نکات مهم در طراحی کافی شاپ
- کافی شاپ لابی
- تصاویر کافی شاپ
نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
نکات ضروری در آشپزخانه :
- مسیر مستقیم برای انتقال مواد غذائی از انبار آذوقه به محل سرو آن پیش بینی نمائید.
- اجتناب از تردد ضربدری و یا حرکت خطی(دنبال هم).
- فاصله بین محل سرو غذا در آشپزخانه و صندلیهای رستوران را به حداقل رسانید.
- کانون های کاری متراکم باشند.
- برحسب نیاز/انبار آذوقه ثانویه ای در نزدیکی هر یک از بخش ها قرار دهید.
- فضاها و تجهیزات مشترک را در مرکز قرار دهید.
- مسائل بهداشتی و ایمنی کارکنان را در نظر داشته باشید.
- وسائل و تجهیزاتی پیش بینی نمائید که حداقل گرما را ایجاد نماید.
- برنامه ای برای استفاده کارآمد از تمامی وسایل بریزید.
- در تمام فضا/خصوصا در بالای وسائل پخت و پز/سیستم های اتوماتیک اطفاء حریق نصب نمائید.
- دال های کف را بخاطر سردخانه/پائین تر از سطح معمول تعبیه نمائید تا بعد از زیرسازی ها وکف آن هم سطح کف آشپزخانه گردد.
- محل هایی جهت تخلیه ظروف غذاخوری کثیف دقیقا در کناره داخلی هر یک از رستوران ها تعبیه نمائید تا هرکدام یک محوطه ظرفشویی را بهتر تغذیه کنند.
- مسائل ایمنی را برای پیشخوان خدماتی آشپزخانه پیش بینی کنید
- گذرهائی با حداقل عرض 1.1 متر طرح نمائید.
- فضایی برای صندوقدار سالن غذاخوری در نزدیکی محل عبور و مرور پیشخدمت ها تعبیه نمائید.
– اصولاً کلیه اماکن عرضه نوشیدنی و غذا باید راحت و مستقیم به آشپزخانه و انبار یا آبدارخانه دسترسی داشته باشد که بتوان سرویس و پشتیبانی آنها را تأمین نمود. (برای کافی شاپ و رستوران نمایشی باید حتماً هود پیش بینی نمایند) سرو صبحانه معمولاً در هتلها مشتری زیادی دارد بخصوص در هتل هایی که قیمت اتاق با صبحانه می باشد (American Plan) اگر قرار است روم سرویس (Room Service) سرو صبحانه را انجام دهد باید در معماری ساختمان پیش بینی گردد وحتماً در آشپزخانه اصلی هتل قسمتی را برای خدمات روم سرویس اختصاص داد. (در ایران شاید 3 یا 4 هتل محلی اصولی برای خدمات روم سرویس در نظر گرفته اند)