-موزه لوور پاریس (به فرانسوی:Musée du Louvre ) که در واقع موزه ملی هنر فرانسه به شمار میرود، یکی از مهم ترین موزههای دنیاست. در مجموعههای مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تاکنون نگهداری میشود، میتوان گفت معروفترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری میکنند. بیش از ۳۵ هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری میشود.
-ساختمان موزه لوور قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخهای سلطنتی بود، که در آن آثار با ارزش هنری نگهداری میشد(به عنوان موزه سلطنتی) . پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.
-در دوران رياست جهوري ميتران، وزارت بازرگاني كه در بخشي از اين كاخ قرار داشت به ساختماني جديد منتقل شد. در كنار اين گسترش فضا، كلكسيونها دوباره سازماندهي شد و تغييراتي در معماري موزه توسط مينگ، معمار چيني ـ آمريكايي صورت گرفت.
-جنجاليترين قسمت اين پروژه، ساخت هرمي شيشهاي در حياط ناپلئون بود كه در ابتدا مخالفين زيادي داشت، ولي حال به عنوان ورودي موزه استفاده ميشود و بخش بزرگي از راهروهاي زيرزميني را نورافشاني ميكند.
-ایده آقای (( یو _ مینگ _ پی )) و پایه گذاران لوور، تطبیق دادن هویت سنتی کاخ با بافت مدرن شهری اطراف موزه بوده است.تداخل و تضاد بین حجم سبک و مدرن هرم شیشه ای و حجم صلب و نئوکلاسیک کاخ قدیمی ، جنبش ، پویایی و روح تازه ای به بافت معماری سنتی لوور می بخشد.
-ارتفاع این هرم ۲۰.۶ متر و قطر پایه ی آن برابر ۳۵ متر است که توسط ساختمان اصلی موزه احاطه شده است.
-ساختمان هرم شامل ۶۱۲ قطعه شیشه ی لوزی شکل است که بر روی یک سازه ی فولادی به شکل هرم نصب شده است. هر سطح هرم از خرپاهای متقاطع با اندازه های مختلف تشکیل شده که به صورت موازی با یال ها قرار گرفته اند.
-سیستم سازه ای انتخاب شده به خوبی توانایی مقابله با نیروی باد موجود در سطح هرم را دارند. در این حالت سازه به خوبی مکش وارده به شیشه ها را تحمل می کند. این سازه که در گروه طرح های مینیمال قرار می گیرد، اساسا جهت مقابله با کشش از همان روش نگهداشتن دکل کشتی با طناب هایی که کارشان محکم نمودن دکل است، با بهره گرفتن از کابل های کششی استفاده شده است.
-آی.ام.پی امیدوار بود که از طریق احداث یک هرم شفاف بتواند در عین ایجاد کمترین مزاحمت های بصری در نمای ابنیه ی قدیمی مجموعه، به فضای زیرزمینی روشن نیزکه از ابتدا مطلوب نظر او بود، دست یابد. در جریان تکامل این فکر، او توانست این فضا را از طریق سه راهروی زیرزمینی به سه جناح لوور مربوط نماید. این مسیرها دسترسی مستقیم بازدیدکنندگان را به قسمت های مختلف موزه میسر می ساخت.
-پی با بهره گیری از سه هرم شیشه ای کوچک تر که بر روی این مسیرها قرار داشت، هم نور را به داخل راهروهای زیرزمینی خود هدایت نمود و هم موجبات جهت یابی بازدیدکنندگان داخل آن ها را فراهم آورد.
-سه هرم کوچک با قاعده ی 7.5 متر و ارتفاع 4.5 متر در کنار هرم بزرگ اصلی در میدانی به وسعت 29000 مترمربع که با سنگ گرانیت مفروش شده، واقع شده اند.
برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.