لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
- رابطه کودک و محیط
- *طراحی گام برداشتن در مسیر ظریف میان پرورش و کسب مهارت می باشد.
- کودکان نیازمند
- کودکان و محیط
- ماجرا جویی
- مکان های اکتشافی
- عناصر معماری + مفاهیم کودکانه
- نتیجه گیری
قیمت:
رایگان
تعداداسلاید | 14 |
---|---|
دسته بندی | کاربری آموزشی |
برچسب ها | رشد فکری کودکان, معماری و کودک, مهد کودک, پاورپوینت, پاورپوینت عمران, پاورپوینت عمران و معماری, پاورپوینت معماری, کودک, کودکان و محیط, کودکستان |
-کودکان به واسطه دخل و تصرف در دنیای اطرافشان از لحاظ فیزیکی،اجتماعی و احساسی سعی در کشف آن میکنند .خواه آنها را مورد بهره برداری قرار می دهند یا بطور نمادین با طبیعت کار کنند که این بستگی به نوع و نگرش رفتاری آنها دارد.محیطی که از امکانات تجربی غنی هستند قدرت تدبیر ابتکار کودکان را تشویق می کند . محیط های متنوع خصوصا محیط های بیرونی پتانسیل بیشتری از قدرت اکتشاف،خلاقیت و دامنه گسترده تری برای بازی کردن و خلق سناریو های اجتماعی به انها می بخشد
- پیشرفت آگاهی کودکان بین سه تا پنج سالگی حالت مکان را از روحیات خود در فضا تشخیص می دهند . بین چهار تا هفت سالگی انها به چگونگی استفاده از مکان علاقه مند می شوند . در حدود هشت و نه سالگی درک فضایی آنها پدیدار می شود آنها در این زمان می توانند فضا را در ذهن خود مدل سازی کنند و در افکارشان درون مکان ها حرکت کنند .
-فضا و ساختمان باید با روحیه کودکان و نوجوانان رابطه خطی رنگی وشکلی داشته باشند.معماری برای سنین مختلف کودکان خصوصیات متفاوت دارد.معماری برای کودکان 1تا3 ساله باید اسان سهل بدون ریزه کاری باشد تاکودک سریع وضعیت فضا را درک کند و برسبکتیوها و نور بردازی های ساده داشته باشد وازتضادهای رنگی برهیز کرد. معماری برای کودکان 4تا6 ساله باید در عین واقع گرایی خیال انگیز باشد.ازتضاد وتناقض به صورت محدود ومختصر می توان استفاده کرد.فرم ها باید ساده اما نه به سادگی محدوده قبل باشد. باید ازرنگ های ملایم و لغزنده،شاد و سبک استفاده شوند نه از رنگهای با چگالی زیاد و ضخیم.
برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.
لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
برچسب ها: