سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

پدیدار شناسی و تاثیر آن بر معماری و شهرسازی

قیمت:

۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-پدیدار شناسی درقرن  بیستم یکی از روش ها و نظر گاه های بسیار موفق است و در رشته های مختلف از جمله روانشناسی ،جامعه شناسی ،علوم دینی ، هنر و غیر آنها کار آمد بود .

-پدیدار شناسی به لحاظ نگاه تازه ای که به مخاطبین مختلف در رشته های گوناگون داده است ،حایز اهمییت است و سبب کشف افق های تازه ای شده است . هدف پدیدار شناسی در ابتدا تبیین کافی و وافی آگاهی بشر بود ضمن آن که می خواست نشان دهد فلسفه چیزی به جز علم آگاهی نیست .

-پدیدار شناسی به سه جریان عمده تقسیم می شود که هر جریان نماینده ای نیز دارد:

  • 1 - جریان کانستیتیوتیو که دغدغه آن مساله آگاهی است.
  • 2 - جریان اسانسیال که داعیه آن کشف ذوات است.
  • 3 - جریان اگزیسنانسیال که داعیه آن توصیف وجود انسان است.

-جریان اول سنت هوسرل را در حوزه آگاهی ادامه دادند.

-جریان دوم به کشف ذوات می پردازند.کسانی که به دنبال تاسیس یا تدوین علوم از طریق پیدار شناسی هستند اسانسیالیست به معنی پدیدار شناسانه (نه متافیزیک) هستند ،مانند آلفرد شولتز که در جامعه شناسی کار می کرد.

-جریان سوم به دنبال ذوات نیست بلکه مساله آنها توصیف وجود انسان است.این جریان مشربه های مختلفی دارد.گروهی ایدگری وگروه دیگرهی سارتری،علاوه بر این دو جریان ،اگزیستانسیالیسم صورت های غیر پدیدار شناسانه هم دارد.

در این پاورپوینت فلسفه پدیدار شناسی از نگاه هوسرل ،هایدگر،کریستیان نوربرگ شولتز و تاثیرات آن در معماری و شهرسازی معاصر مورد بررسی قرار گرفته است  .برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • اگزیستانسیالیسم
  • پدیدار شناسی
  • سه جریان عمده پدیدار شناسی
  • پدیدار شناسی ( از دیدگاه هوسرل )
  • قواعد هوسرل
  • تقسیم بندی روش هوسرل
  • پدیدار شناسی ( از دیدگاه هایدگر )
  • پدیدار شناسی ( از دیدگاه شولتز )
  • مکان و سکونت ( از دیدگاه شولتز )
  • مفهوم سکونت
  • حس مکان
  • گونه شناسی مکان و سکونت ( از دیدگاه شولتز )
  • مکان شناسی ( از دیدگاه شولتز )
  • ریخت شناسی ( از دیدگاه شولتز )
  • فضا و قلمرو
  • فضا و محصوریت
  • فضا و مرکزیت
  • کاراکتر مکان
  • راکتِر و ادراک و شناسایی:
  • کاراکتِر و جهت یابی
  • معرفی لویی کان
  • معرفی دیدگاه های کان
  • سکوت و نور
  • احساس انسانی
  • احساس مکان
  • آداب و رسوم انسان
  • احساس ترکیب در کل بنا
  • استفاده از مواد و مصالح ساختمانی ، متناسب با طبیعت آنها
  • احساس فضای معماری به عنوان هدف اصلی
  • اهمیت نوربه منزله بخشی از طرح
  • تناسبات و ارتباط های معمارانه

 

 

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , ,