لیست مطالب داخل این پاورپوینت:
- معرفی فرودگاه
- فرودگاهی دور از شهر
- عکس موقعیت قرار گیری فرودگاه کانسای
- جزیرهای برای فرودگاه
- بررسی سازه پایانه فرودگاه بین المللی کانسای
- هندسه فرودگاه کانسای ژاپن
- شکل هندسی
- سقف های ترمینال
- ساختمان اصلی پایانه
- عکس از نمای داخلی پایانه
- ساختار اثر بار ها بر سقف
- تاثیر نیروی گشتاور
- ترسیم تاثیر نیروی برشی بر سازه
- ترسیم تاثیر نیروی محوری بر سازه
- راه حل مقابله با نیروی برشی در سازه
- اتصالات کششی موجود در سازه
- ویژگی های کلیدی
- عکس هوایی فرودگاه کانسای
- مراحل ساخت و ساز فرودگاه
- محل حفره دفن زباله
- شالوده ی زیرسطحی فرودگاه کانسای
- ساخت و ساز دیوار
- عکسی ازدیوار یا سد دریایی جزیره پس از اتمام
- مکانیسم زهکشی شنی دیوار یا سد دریایی
- فواید زهکشی شنی
- استفاده از تخلیه یک میلیون تن شن در KIA
- احیا سطح زیرین
- نمایی از ساختمان پایانه KIA
- پیش بینی های استقرار ساختمان
- محاسبات اسکان
- چه اشتباهی در پیش بینی ها بود؟
- تثبیت ناقص
- تخمین کم و نادرست در مورد فشار منفذی بیش از حد آب
- مقابله با ادامه مشکل
- گالری تصاویر فرودگاه کانسای
نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
- فرودگاهی دور از شهر :
سابقه ساخت این فرودگاه به دهه ۶۰ میلادی برمیگردد. زمانی منطقه کانسای به خاطر وجود نداشتن سیستمهای حمل و نقل، دچار مشکل در روابط تجاری با مرکز ژاپن شد. برای رفع این مشکل پیشنهاد ساخت یک فرودگاه جدید در نزدیکی کوبه و اوساکا مطرح شد. فرودگاه بینالمللی اوساکا که در حومه شهر قرار داشت گسترش یافت اما این گسترش مورد اعتراض مردمی واقع شد که در حاشیه این فرودگاه زندگی میکردند و آلودگی صوتی فرودگاه آزارشان میداد.
بعد از تظاهرات در اطراف فرودگاه بینالمللی، برنامهریزان تصمیم به ساخت یک فرودگاه دریایی گرفتند. ابتدا بنا بود این محل در نزدیکی شهر کوبه ساخته شود. اما مدیران این شهر از پذیرفتن طرح خودداری کردند؛ بنابراین محل ساخت فرودگاه به جنوب خلیج اوساکا منتقل شد؛ جایی که این فرودگاه میتواند برخلاف فرودگاه قبلی شهر ۲۴ ساعت در روز میزبان پروازهای داخلی و خارجی باشد.
- جزیرهای برای فرودگاه:
برای ساخت فرودگاه کانسای یک جزیره مصنوعی با چهار کیلومتر طول و دو و نیم کیلومتر عرض پیشنهاد شد. در طراحیها تمام موارد ایمنی برای غلبه بر زمینلرزههای عظیم و امواج خروشان سونامی در نظر گرفته شد و ساخت فرودگاه در سال ۱۹۸۷ آغاز شد. دو سال بعد دیوار دریایی ساخته شده از سنگ و ۴۸ هزار بلوک بتنی در محل نصب شد. برای پر کردن منطقه با خاک، سه تپه بزرگ منطقه استخراج شد که حجمی معادل ۲۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی را در پی داشت.
۱۰ هزار کارگر طی سه سال برای پرکردن این منطقه و ساختن این جزیره مصنوعی تلاش کردند. ۸۰ کشتی بزرگ کار حمل و نقل مصالح را به منطقه بر عهده داشتند. در سال ۱۹۹۰ یک پل سه کیلومتری برای اتصال جزیره به شهر رینکو ساخته شد و در نهایت پروژه پل با یک میلیارد دلار هزینه به پایان رسید. ساخت این جزیره یک پیامد جغرافیایی هم دربرداشت؛ با اضافه شدن مساحت این جزیره به ناحیه اوساکا این ناحیه مقام آخرین منطقه ژاپن از نظر مساحت را ترک کرد و آن را به ناحیه کاگاوا به عنوان کوچکترین منطقه واگذار کرد. مناقصه و ساختوساز این فرودگاه باعث یک مشاجره بینالمللی در زمینه تجارت هم شد.
نخست وزیر ژاپن از یک تقلب به نفع شرکتهای ژاپنی حمایت کرد تا آنها به راحتی برنده مناقصه شوند. همین طور بعد از افتتاح فرودگاه، شکایت شرکتهای هواپیمایی خارجی باعث شد فضای بیشتری به ترمینال حمل و نقل بینالمللی اختصاص داده شود. در ابتدا دو سوم فضای سالن ترانزیت به حمل و نقل داخلی اختصاص داده شده بود.
- سقف های ترمینال:
یکی از ویژگی های سقف این سازه این است که صداهای تولید شده در داخل و خارج ترمینال فرودگاه را جذب می کند و به عنوان عایق عمل می کند بدین صورت که بالن هایی پر از هوا از سقف اویزان کرده اند که خنثی کردن صداهای داخل فرودگاه را انجام می دهد
- چه اشتباهی در پیش بینی ها بود؟
*تخمین غیر محافظه کارانه اسکان تثبیت
*برآورد اشتباه از زمان مورد نیاز برای تکمیل اسکان تثبیت
*ناکارآمدی زهکشی شنی در دستیابی به موفقیت مورد نیاز 100٪
- مقابله با ادامه مشکل:
زیرزمین پایانه با یک چهارم از یک میلیون تن سنگ آهن اندود شده بود.
درنتیجه در اثر وزن زیاد جزیره سریع تر از زمانی که پیش بینی شده بود نگه داری شود، غرق شد.
راه حل :
*نصب و راه اندازی جک هیدرولیک تحت ستون
یافته ها: حل و فصل دیفرانسیل بین ستون از کل ساختمان