سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

روش های مدیریت پارک حاشیه ای در معابر شهری

قیمت:

۷,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-محدوده هایی که به هر دلیلی داراي تقاضای پارکینگ بیش از عرضه موجود در آن هستند و این امر باعث ایجاد پارك حاشیه ای متراکم، پارك در فضاهای غیرمجاز، ایجاد شلوغی ناشی از جستجوی فضای پارك و ... میشود، نیازمند مطالعات ساماندهی پارکینگ می باشند. اولویت بندی ناحیه های نیازمند ساماندهی پارکینگ می تواند با استفاده از شاخص هایی مانند عرضه وتقاضای پارکینگ، محدودیت های تردد، قضاوت کارشناسی مدیران و کارشناسان، وجود نقاط تبادل سفر در محدوده و ... انجام شود.

-به علت انجام توقف های دوبل و کوتاه مدت در پارکینگ های حاشیه ای , دفعات و میزان اصطکاکی که اتومبیل ها در ورود به پارکینگ و خروج از آن با ترافیک عبوری دارند , زیاد بوده و این مسئله شدت ظرفیت و کارآیی عبور وسایل نقلیه در معابر شهری را کاهش می دهد , لذا تعیین محل هایی که در آنها پارک حاشیه ای غیر مجاز بوده و مکان یابی جهت احداث پارکینگ های غیر حاشیه ای و طبقاتی دارای اهمیت می باشد .

  • تقسیم بندی پارک حاشیه ای بر اساس مدت توقف :

الف- پارك كوتاه مد : اين دسته شامل وسايل نقليه ای می شود كه كمتر از 1 ساعت اقدام به توقف نموده اند.

ب- پارك ميان مد : اين دسته شامل وسايل نقليه ای است كه بين 1 تا 2 ساعت اقدام به توقف درمحدوده مورد مطالعه نموده اند.

ج- پارك بلند مد : اين دسته شامل وسايل نقليه ای است كه بيش از 2 ساعت اقدام به توقف در محدوده مورد مطالعه نموده اند.

  • به طور كلی راهكارهای مديريتی پاركينگ حاشيه اي به دو گروه عمده تقسيم می شوند :

-گروه اول سياست های احداث پاركينگ هستند كه شامل ايجاد فضای پاركينگ همسطح يا طبقاتی درخارج از سطح سواره رو مي باشند. اين سياست عموماً به منظور بهبود وضعيت عبور و مرور در معابر شريانی درجه 1 و 2 داراي پاركينگ حاشيه ای كه نسبت زمان سفر به زمان آزاد آنها بزرگتر از 2 می باشد، اتخاذ می گردد.

در اين سياست فضای پاركينگ حاشيه ای معابر ياد شده ، حذف و كل عرض خيابان در اين معابر شهري به عبور وسايل نقليه تخصيص داده مي شود. در اين سياست لازم است معادل فضای پاركينگ حذف شده درحاشيه معابر به پاركينگ های غيرحاشيه ای كه در محدوده پياده روی مناسبی از مراكز موجود قرار دارند، انتقال داده شود.

-گروه دوم ، سياستهای مديريت پارك حاشيه ای هستند در اين گروه، هد ف تخصيص بهينه فضای پارك حاشيه ای ميان كاربران و اتخاذ استراتژی های مناسب برای استفاده بهينه از مكان های پارك حاشيه ای می باشد.

-استراتژی های مدیریت پارک حاشیه ای :

  • استراتژی های ممنوع کننده پارک
  • استراتژی های محدود کننده زمان پارک
  • استراتژی های تکمیلی

-انواع مختلف استراتژی های محدود كننده زمان پارك :

  • دستگاه توقف سنج (پاركومتر)
  • پاركينگ بليطی
  • سامانه پارکبان هوشمند یا موبایل پارک
  • كارت پارك

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • مقدمه
  • مروری بر مطالعات پیشین
  • اهمیت مطالعه پارک حاشیه ای
  • محل های دارای اولویت برای انجام مطالعات پارک حاشیه ای
  • روش انجام مطالعات پارکینگ به طور خلاصه
  • عرضه پارکینگ
  • تقاضای پارکینگ
  • تقسیم بندی پارک حاشیه ای بر اساس مدت توقف
  • نسبت تقاضا به ظرفیت پارک حاشیه ای در محدوده مورد مطالعه
  • راهکارهای مدیریتی پارکینگ حاشیه ای
  • استراتژی های مدیریت پارک حاشیه ای
  • استراتژی های ممنوع کننده پارک
  • استراتژی های محدود کننده زمان پارک
  • دستگاه توقف سنج (پارکومتر)
  • پارکینگ بلیطی
  • سامانه پارکبان هوشمند یا موبایل پارک
  • کارت پارک
  • مقررات مربوط به اجرای طرح پارک ساعتی
  • استراتژی های تکمیلی
  • قیمت گذاری مکان پارک حاشیه ای
  • مراجع ومنابع

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,