سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

مدرنیسم

قیمت:

رایگان

توضیحات کلی پاورپوینت:

  •   جنبشی که در حدود سالهای 1890 تا 1940 در اروپا به راه افتاد.
  • مدرنیته: تلاش برای محوریت بخشیدن به انسان و به خصوص عقل انسانی در تمام جهات
  • مدرنیسم: نهضت های زیبایی شناسی قرن بیستم
  • معماری مدرنیسم در غالب سبک بین المللی ظاهر شد.
  • جنبشی در نفی مکتب های سنتی و به دنبال اصول معماری جهانی که در آن خانه و مراکز تجاری از یک قواعد تبعیت می کردند
  • این معماری دارای نظمی خردمندانه و کاربردی، با استفاده از مصالح جدید مثل شیشه، بتن و فولاد استفاده می کنند.
آدولف لوس: مخالفت شدید با تزینیات "تزیین جنایت است" ← مقاله: تزیین و جنایت در 1908 لوس معتقد است معماری فقط در دو مورد می تواند به هنر نزدیک شود: طرح مقبره ها و طرح بناهای یاد بود. در موارد دیگر چون معماری باید به عملکرد و مقصودی پاسخ دهد در مرحله هنر قرار نمی گیرد. دو ویژگی آثار لوس: - اجتناب از طرح های معمول زمانه - عریان ساختن معماری چنان که واقعاً هست.
  • معماری یک حرفه است نه یک هنر
  • فرم وقتی زیباست که نشانه کارکرد و عملکرد خود باشد
  • او اولین کسی است که تغییرات به وجود آمده بر اثر انقلاب صنعتی به درستی درک نمود و به شکلی بسیار موثر برسادگی و بی پیرایگی به عنوان بهترین واکنش در برابر فقدان هویت اجتماعی ناشی از انقلاب صنعتی تاکید ورزید
برای اطلاع ازلیست مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر"راملاحظه نمائید.

لیست مطالب داخل این پاورپوینت:

  •   مدرنیسم
  • پیشتازان مدرنیسم ؛آدولف لوس
  • لوکوربوزیه ؛روح ناآرام (خانه ماشینی است برای زندگی ، ویلا ساووا ، مجموعه آپارتمانی مارسی ، کاخ شوراها شوروی ، کلیسای رونشان ، شهر چندیگار )
  • میس وندررو (خانه ییلاقی بتنی ، پاویون بارسلونا ، گالری ملی مدرن برلین ، برج سیگرام )

نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:

لوکوربوزیه روح ناآرام (به تعبیر منوچهر مزینی)

  • چارلز ادوارد ژانره، مشهور به لوکوربوزیه در 6اکتبرسال 1887در سوئیس، متولد شد. وی یک معمار، طراح ، شهرساز، نویسنده ونیز نقاش فرانسوی- سوئیسی بودکه نقش تعیین کننده ای را درتوسعه معماری مدرن بازی کرد.
  • تحت تعلیم آگوست پره، میس ون دروهه، والتر گروپیوس
  • مقاله به سوی یک معماری در سال 1927……تفکر مجدد در مورد معماری در عصر جدید
  • در دهه های 1920 و30 مهم ترین کارهای لوکوربوزیه در برنامه یزی شهری بود
  • او عقاید کاملا متفاوتی از آسایش، جوامع سطح پایین ارایه شده توسط طراحان اولیه شهرهای باغی، را پیش برد.
  • در طول این مدت 20 سال : ویلاهای بسیار و چندین مجتمع آپارتمانی کوچک و ساختمانهای اداری ساخت.با استفاده از گوشه های تند(شدید)، ظاهری یکدست و حجم های هندسی، او زبانی خلق کرد، آنچه که او ” منشورهای ناب” نامید
  • بلوکهای بتونی مستطیلی، فولاد و شیشه، معمولا در سطحی بالاتر از زمین بر روی پایه های بلند بالا می رفتندو اغلب با باغهایی بر روی  بام که برای جبران منطقه قابل استفاده از دست رفته در سطح زمین برنامه ریزی شده بودند.
  • لوکوربوزیه چنین می نویسد: ” سنگ را به کار می برید از چوب و بتن استفاده می کنید و از این مصالح خانه ها و کاخها می سازید …”
  • دو ویژگی لوکوربوزیه: منطق گرا و شاعر
    خانه، ماشینی برای زیستن” ← تأکید بر عملکرد و سودمندی ← منطق گرایی
    معماری بازی احجام در زیر نور” ← شاعرانه ← تندیس گونه
  • پنج اصل لوکوبوزیه: 1- پیلوتی 2- بام، باغچه 3- پلان آزاد
  • 4- نمای آزاد 5- پنجره های طولی
    از1922 تقریبا در اکثر آثار از این اصول پیروی می کرد. توجه به معماری خانه -به خانه آزادی بیشتر دهد. – فضای داخل را به خارج متصل کند. – فضای داخل را بتوان بصورت دلخواه تغییر داد. (انعطاف پذیری)
  • او در اواخر عمر اصول خودش را نقد کرد. لوکوربوزیه 5 اصل خود را در 1923 اعلام کرد و 1955 اصول خود را نقد نمود. در آخرین کنگره سیام گفته است: “آقایان دوستان به تغییر زمان توجه کنید.” 

o33-مدرنیسم (5)a

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , ,