سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

بررسی روانشناسی رنگ و کاربرد رنگ در معماری

قیمت:

۹,۵۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-رنگ بازتابی از نور است که به شکل  های متفاوتی در می آید و این بازتاب مجموعه ی وسیعی را شامل می شود. اگر یک ناحیه باریک از طول موج نور مرئی توسط ماده جذب شود رنگ بوجود میآید.

-هر رنگ دارای سه صفت یا سه بعد بصری مستقلا تغییرپذیر است: فام، درخشندگی و اشباع

-رنگ‌های سرد :  نیمه آبی چرخه رنگ به عنوان رنگهای سرد شناخته شده که شامل آبی - سبز و آبی - بنفش می‌باشد.

-رنگ‌های گرم  : نیمه قرمز چرخه رنگها به عنوان رنگهای گرم شناخته می‌شوند که شامل زرد- سبز و قرمز-بنفش می‌باشد.

-استفاده از رنگ های گرمی  مانند نارنجی و زرد در برخی بخش های خانه یا وسایل منزل، می تواند حس حرارت و گرما را منتقل کند. به همین دلیل استفاده از چنین رنگ هایی در بخش هایی از خانه که مکان هایی برای راحتی و استراحت افراد هستند، توصیه می شود.

-رنگ های خنثی  : رنگ های خنثی، رنگ هایی هستندکه از میزان زیادی سفید برخوردار بوده ولی به هیچ یک از رنگ های اولیه و ثانویه متمایل نیستند. با این تعریف رنگ های کم مایه مانند صورتی کم رنگ یا آبی آسمانی جزءرنگ های خنثی محسوب نمی شوند ولی رنگ کرم یکی و رنگ خاکستری روشن که از مشکی نشأت گرفته جز رنگ های ختثی به حساب می آیند

-رنگ سفید  : رنگ سفید القاء کننده آرامش، صفا و آسایش است. سفید به همراه خلوصش، یکی از کاربردی ترین رنگها در طراحی دکوراسیونی یک فضا است زیرا که با همه رنگ ها قابل ترکیب است.

-رنگ ابی : آبی همواره متوجه درون است و در انسان نوعی حس قضاوت درونی به وجود می آورد  و باعث می شود به خود واحساساتش بیندیشد . اشخاصی که آبی را ترجیح می دهند بیشتر پوستی رنگ باخته دارند و گردش خونشان ضعیف است ولی دارای اعصابی قوی و محکم هستند .

-قرمز : قرمز نماد حیات و زندگی است و عامل موثری در سازندگی و تشدید رویش گیاهان بوده و بیان کننده هیجان و شورش است. علامت جهان متلاطم و جنگ و شیاطین بوده و نشانی از مبارزه و انقلاب است .

-خاكستری : اين رنگ مظهر چشم پوشي از خوشی های دنياست.  كسانی كه به اين رنگ علاقه دارند اغلب در زندگي احساس رضايت می كنند، خاكستری رنگ عقلا است و جوانانی كه به اين رنگ اظهار علاقه می كنند ، در واقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال ميدانند و در زندگي احساس بی نيازی می كنند.

-رنگ مناسب غذا خوری : استفاده از رنگ های روشن و متوسط برای دیوارهای اتاق، فضای شاد و گرم و دوستانه ای را فراهم می آورد.  رنگ های متضادی را می توان در بخش های کوچکی از این اتاق، مانند رومیزی یا دستمال سفره به کار برد.

-رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون :  قهو‌ه‌ای همیشه مد است. همین موضوع سبب می شود که در دکوراسیون داخلی زیاد از آن استفاده شود. نمود این رنگ کاملا ارتباط مستقیم با هماهنگی آن با سایر وسایل دارد .

-رنگ ها در دو بستر اصلی در محیط حضور می یابند:

  • ۱-پوشش های اصلی فضاها شامل دیوارها، کف ها، سقف ها و درها.
  • ۲-لوازم دکوراسیون شامل مبلمان،پرده ها، فرش و غیره.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

فایل کمکی : یک پاورپوینت با 86 اسلاید با عنوان " مبانی رنگ در معماری " که در آن نیز توضیحاتی پیرامون مبانی رنگ ، شخصیت رنگ ، روانشناسی رنگ و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ارائه شده است .

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • رنگ
  • تاریخچه
  • دید کلی
  • تعریف رنگ
  • ترکیبات
  • صفات رنگ
  • فام
  • درخشندگی(والوور)
  • اشباع (پرمایگیفام)
  • درجات ارتعاشات هفت رنگ رنگین کمان
  • دسته بندی رنگها
  • رنگ‌های اصلی و مکمل
  • رنگ‌های سرد
  • رنگ‌های گرم
  • رنگ های خنثی
  • رنگ سفید
  • سفید خالص
  • تاثیرات حاصل از رنگ ها
  • زبان نمادین رنگ ها
  • رنگ ها و احساسات
  • زرد
  • آبی
  • قرمز
  • قرمز همیشه نمادی از آتش / جنگ / شهوت و عشق بوده است
  • سبز
  • سیاه و سفید
  • شخصیت رنگ ها
  • قرمز: خوش قلب اما خودپرست
  • صورتی: مورد علاقه دیگران
  • آبی: نظم، پشتکار، تنهایی
  • ارغوانی: رنگ عرفا
  • قهوه ای: قابل اعتماد
  • خاکستری: احساس بی نیازی
  • زرد: صداقت آری، هوسبازی هرگز
  • سبز: کنجکاوی
  • فیروزه ای: اسرارآمیز و پند ناپذیر
  • سیاه: خوش ذوقی و ظرافت طبع
  • روانشناسی رنگ ها به عنوان روش درمان
  • رنگ‌ها و شماره‌‌های مربوط به آنها
  • تاثیر رنگ در محیط و معماری
  • سبک مدرن دکوراسیون اتاق نشیمن
  • رنگ های گرم
  • غذا خوری:
  • اتاق خواب های مشترک
  • رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون
  • آشپزخانه مدرن
  • سرویس بهداشتی
  • فهرست منابع

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,