سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

طراحی و ارزیابی لرزه ای پل های راه و راه آهن

قیمت:

رایگان

توضیحات کلی پاورپوینت:

طراحی و ارزیابی لرزه‌ای پل‌های راه و راه‌ آهن از مباحث حیاتی در مهندسی عمران و زلزله است.

اهداف اصلی طراحی لرزه‌ای پل‌ها:

  1. حفظ ایمنی جانی (پیشگیری از فروپاشی کامل)
  2. قابلیت خدمات‌رسانی پس از زلزله (حداقل آسیب به عناصر اصلی)
  3. کاهش هزینه‌های تعمیرات (با کنترل آسیب در المان‌های قابل تعویض)

مراحل طراحی و ارزیابی لرزه‌ای:

۱. مطالعات زمین‌شناسی و لرزه‌خیزی

   - تعیین شتاب حداکثر زمین (PGA)

   - تهیه طیف پاسخ طرح (Design Response Spectrum)

   - تحلیل خطر زلزله (Seismic Hazard Analysis)

۲. مدل‌سازی پل :

   - المان‌بندی اعضا (تیر، پایه، مهاربندها)

   - شبیه‌سازی رفتار غیرخطی مصالح (بتن، فولاد)

   - مدل‌سازی اندرکنش خاک-پی-سازه

۳. تحلیل‌های لرزه‌ای :

   - استاتیکی معادل (برای پل‌های کوتاه)

   - تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی (Time History Analysis)

   - تحلیل طیفی (Response Spectrum Analysis)

۴. ارزیابی آسیب‌پذیری :

   - بررسی نشست پی‌ها و گسیختگی شیب‌ها

   - کنترل برش پایه‌های پل (Shear Capacity)

   - ارزیابی ظرفیت خمشی تکیه‌گاه‌ها

المان‌های بحرانی در پل‌ها:

- اتصال عرشه به پایه (Bearings)

- پایه‌های بلند (Tall Piers)

- سیستم‌های مهاربندی (Bracing Systems)

- پی‌های گسترده (Spread Footings)

  • ارائه ای از : محمد خان محمدی
  • دانشیار دانشکده مهندسی عمران ، پردیس دانشکده های فنی ، دانشگاه تهران

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • ایین نامه های متعارف طراحی پل
  • بارگذاری پل ها
  • بارگذاری کامیون
  • بارگذاری زنده
  • سایر بارها
  • مقطع عرضی تیپ راه آهن
  • بار زنده راه آهن
  • ضریب ضربه دینامیکی
  • طراحی مفهومی و دقیق روسازه تیر پیش ساخته – دال بتنی درجا
  • انواع تیرهای پیش ساخته متعارف
  • جانمائی کل عرشه تیر – دال
  • انواع سیستم روسازه
  • ترکیب بار طراحی
  • طراحی روسازه دال بتنی مجوف
  • پل های صندوقه ای
  • عرشه تیر – دال تنیده
  • عرشه دال مجوف
  • طراحی پل های تنیده
  • مراحل کنترل تنیدگی
  • طراحی روسازه تیر فلزی
  • جانمائی عرشه تیر دال

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , ,