سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

طراحی موزه موسیقی با رویکرد به معماری قاجار

قیمت:

۷,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-طراحی معماری موزه موسیقی در تبریز می تواند با تاکید بر شاخصه های فرهنگ، هنر و معماری دوره قاجار صورت گیرد.

-به نظر می رسد که تئوری های موجود در هنر موسیقی می تواند به صورت نشانه هایی در فرم کالبدی معماری موزه موسیقی مطرح گردند.

-در طراحی معماری موزه موسیقی می توان شاخصه های فرهنگ بومی یک منطقه یا شهر را همراه با تلفیق معماری دوره قاجار حفظ کرد و شاخصه فرهنگ بومی را نمایان ساخت .

-موسیقی با روح ارتباط دارد و روح با خدا پس معمار زمینه فکری خود را به بعد گسترده ای می برد که در آن موسیقی فراتر از بعد تکنیکی و کار برد هنری اش قرار می گیرد.

-از اهداف این مقاله در طراحی موزه موسیقی در تبریز با تاکید بر مفاهیم معماری دوره قاجارنمایان کردن هنر ، با تلفیق هنر موسیقی در آثار معماری و جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم که با مطالعات کتابخانه ای آماده شده و از نتایج آن پاسخگویی به سوالات زیر می باشد :

  •  چگونه می توان مفهوم هنر و معماری دوره قاجار را در قالب یک فضای معماری به نمایش گذاشت؟
  • و آیا می توان ارتباط موسیقی و معماری را فراتر از بعد هنر و تکنیکی تعریف کرد؟

-با توجه به موضوع طراحی، لزوم توجه به مفاهیم موسیقی ضرورتی بوده که رویکرد مفهوم گرایی را در آن نمایان می سازد. علاوه بر آن توجه به فرهنگ منطقه ای نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

-موزه، یک انبار نگهداری نیست، نمود الهامی است که به انسان های پیش از ما شده، گویای رنج و شادی ایست که بر آنها رفته و سیری که طی شده تا هر کدام از ما به این جایی برسیم که اکنون هستیم. طرح معماری اش ،با احترام به تک تک بازدید کنندگان ساخته می شود تا منظم و آرام در مسیر نمایش آثار تردد کنند، روبه روی آنها بایستند و درباره ی جزئیات تأمل کنند، سرگرم شوند و بیاموزنده

-معمار با درک مسائل فوق و باور به این موضوع که موسیقی با روح ارتباط دارد و روح با خدا، زمینه فکری خود را به بعد گسترده ای می برد که در آن موسیقی فراتر از بعد تکنیکی و کاربرد هنری اش قرار گرفته و در می یابد که این هنر به اشکال گوناگون در تمام سطوح خلقت وجود دارد.

-بنابراین معمار می تواند با این تفکر به فضایی مطلوب در مکانی مناسب بیاندیشد. وقتی سخن از مشترکات معماری و موسیقی به میان می آید، ابتدایی ترین پرسش به ماهیت وجودی این دو هنر باز می گردد که یکی ذاتا ملموس و عینی و دیگری تجریدی و ذهنی است. به کارگیری ابزارهای تحلیلی ما را به مسیری رهنمون می سازد که طی آن خواهیم دید آفرینش معماری از همان خاستگاهی برمی خیزد و از همان گذرگاه هایی عبور می کند و بالاخره ، به همان سرمنزل هایی می رسد که آفرینش موسیقی نیز مقید به آنهاست. شاید به همین دلیل "گوته "معتقد است که «معماری یعنی موسیقی منجمد شده.

-زمان از مفاهیم مهم در معماری و مسیقی است، مفهوم زمان در موسیقی بسیار خوب در می شود و حرکت، وزن، «گذشت زمان» با آفرینش زمان و مکان ارتباط دارد. این مفهوم از زمان در هنرهای ایرانی موجب می شود که وزن، مفهومی دورانی بیابد و تكرار الگوهای وزنی، تجلی بخش مجرد این تفکر باشد که در آثار نگارگری به وسیله اسلیمی ها طرح های هندسی، روانی و سیالیت و دوران موجود در معماری با تکار و توالی اجرای یک اثر و در موسیقی با ادوار ایقاعی به تکامل می رسد.

و ...

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • چکیده
  • مقدمه
  • ایده های طراحی پارک
  • ایده و روند طراحی موزه
  • تعریف موزه
  • تعریف موسیقی
  • معماری دوران قاجار
  • دو دوره کلی معماری قاجار
  • مقایسه با دوران صفویه
  • ویژگی های معماری دوران قاجار
  • تزئینات دوران قاجار
  • رنگ مسلط به بنا در دوره قاجار
  • بناهای مسکونی دوره قاجار
  • تزئینات بکاررفته در خانه ها
  • معماری مکانهای مذهبی
  • مفهوم و تنوع در معماری و رابطه با موسیقی
  • هارمونی در معماری و موسیقی
  • مفهوم شکل یا فرم در هنر
  • مفهوم خط در معماری و موسیقی
  • مفهوم سایه روشن در معماری و موسیقی
  • سازماندهی فضا براساس الگوهای رایج در معماری و موسیقی ایرانی
  • موضوع شکل و موسیقی
  • نمونه بررسی موزه موسیقی سیاتل
  • نتیجه گیری
  • مراجع

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,