سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

اصول سرپرستی کارگاه

قیمت:

رایگان

توضیحات کلی پاورپوینت:

  • تعريف پروژه :

پروژه، مجموعهاي منحصربهفرد از فعاليتهاي هماهنگشده با نقطة شروع و پايان مشخص ميباشد، كه توسط فرد يك سازماني انجام ميشود تا اهداف مشخصي را در قالب زمانبندي، هزينه و عملكرد از پيش تعريف شده، برآورده سازد. پروژه تلاشي موقتي بوده كه براي اراية خدمات، يا محصول يا نتيجهاي منحصر بهفرد انجام ميگيرد.

-دسته بندي نحوه ي انجام پروژه با توجه به عوامل درگير  :

  • تك عاملي : كارفرما خود طراحي و اقدام به ساخت ميكند. مناسب براي پروژه هاي كوچك و زماني كه كارفرما خود منابع و تخصصهاي لازم را براي طرح و اجراي پروژه در اختيار داشته باشد. (روش اماني)
  • دو عاملي : كارفرما طرح و ساخت پروژه را به عامل دوم واگذار مي كند. اين كار طي قراردادهاي طرح و ساخت انجام مي شود.
  • سه عاملي : كارفرما و مشاور و پيمانكار. اين فرم متداولترين شيوه در كشور ماست.
  • چهار عاملي : كارفرما، مديريت طرح، مشاور و پيمانكار. كارفرما مقداري از اختيارات خود را به مديريت طرح واگذار ميكند. (مديريت طرح نماينده ي كارفرماست.)

-روش مديريت ساخت (CM)

  • مدير ساخت همانند يك مشاور انتخاب مي شود و به انجام امور برنامه ريزي، هماهنگي و مديريت مي پردازد.
  • در اين روش كماكان كارفرما با پيمانكاران قرارداد منعقد مي كند و به CM ريسكي منتقل نمي شود.
  • مدير ساخت فقط در قسمت اجرا فعاليت مي كند و نقش اصلي آن هماهنگي و يكپارچه كردن اجراست.

-روش مديريت پروژه (PM)

  • مديريت پروژه از ابتداي پروژه وارد عمل ميشود و تمام وظايف MC و CM را داراست و همچنين در بخش طراحي نيز دخالت ميكند.
  • مزيت اين روش در ادغام و هماهنگي بسيار زياد طراحي و ساخت ميباشد.
  • انتخاب مديريت پروژه بسيار مهم است و چنانچه صلاحيت كافي نداشته باشد با توجه به اختيارات بالايي كه دارد پروژه را با خطر مواجه مي كند.

 

-پروسه ي برنامه ريزي و كنترل پروژه:

  • پروژه مورد نظر چيست؟ (تعريف پروژه و تعيين اهداف)
  • چه فعاليتهايي براي رسيدن به اهداف پروژه بايد انجام شوند؟ (مشخص نمودن فعاليتها)
  • به چه ترتيبي بايد كارها را انجام داد؟ (روابط پيش نيازي و وابستگي ها)
  • چگونه بايد كارها را انجام داد؟‌ (روشهاي ساخت و اجرا)
  • توسط چه كساني؟ (مسووليتها، تخصصها، نمودار سازماني)
  • احتياجات چه هستند يا به چه منابعي نياز داريم؟ (بودجه، نيروي انساني، تجهيزات، زمان)
  • محدوديت ها چه هستند؟ (محدوديت هاي منابع)

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • تعریف پروژه و چگونگی شکل گیری آن
  • انواع روشهای اجرا از نظر عوامل درگیر در اجرا
  • بررسی فعالیت های مدیریت طرح، مشاور و پیمانکار
  • بررسی عوامل درگیر در یک کارگاه ساختمانی و روابط بین آنها
  • نظام ارتباطی عوامل کارگاه
  • انواع پیمان ها
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه
  • معرفی ابزارهای برنامه ریزی و کنترل پروژه
  • کار با گانت چارت و روش مسیر بحرانی

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , ,