سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

برنامه فیزیکی و استاندارد های مجتمع تجاری

قیمت:

۸,۵۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-مراکز تجاری تفریحی به مفهوم کلی به محلی سر پوشیده ویا رو بازی اطلاق می گردد که تعدادی فروشگاه راشامل گردیده که این فروشگاه ها می توانند از یک یا چند صنف مختلف تشکیل گردیدند. این محل کانون داد وستد بوده و ارتباط مستقیمی بین عرضه و تقاضا برقرار می نمایند.

  • سیرکولاسیون داخلی:

سیرکولاسیون عمودی و افقی ، یک عامل حیاتی در طرح ریزی می باشد که هم مربوط به خریداران و هم کالاها می باشد.سیرکولاسیون افقی از طریق راههای عبوری خرید در داخل ، بطرف محلهای سیرکولاسیون عمودی می باشد محل پله های برقی وآسانسورها در داخل فروشگاه ، باید آنقدر مناسب باشد که مشتری را به گذشتن از بیشترین تعداد ممکنه فضاهای فروش جلب کند و رفتن به طبقات تا سر حد امکان جذاب باشد .

  • دربهای ورود- خروج:

پهنای مجموع تمام دربها تخلیه هر 100 متر مربع یا قسمتی از مساحت طبقه ، مساوی با 30/0 متر پهنای خالص است ، در طبقه فوقانی پهنای حداقل در مساوی با پهنای پلکان است.

  • هایپر مارکت :

فاصله ی مورد نظر برای یک مرد و زن که پهلو به پهلو هم در حال حرکت هستند. 4-54 سانتی متر می باشد که در صورت اضافه کردن اندازه ی یک کودک 7/45 سانتی متر به آن در نهایت اندازه ی 1/98 سانتی متر خواهیم داشت. از نظر اندام سنجی حداکثر پهنای بدن یک اندازه ی اصلی به شمار می آید. برای مشتریان سالم و افراد نشسته روی صندلی چرخ دار، حداقل فاصله 14/91 سانتی متر کافی و مناسب خواهد بود. شایان ذکر است که اندازه های نهایی برای یک صندلی چرخ دار 7/106×5/3 سانتی متر است. و ...

  • واحدهای پوشاک :

این واحدها ارائه دهنده کلیه البسه از لباس زیر تا کفش به مردم است. متوسط این قبیل واحدها 30 متر مربع است که شامل ویترین و اطاق پرو می باشد. و ...

  • پارکینگ :

ارتباط صحیح با پارکینگ اتومبیل (و وسایل نقلیه عمومی ) از عوامل اساسی می باشد  پارکینگ مغازه داران و کارکنان با پارکینگ مشتریان نباید مشترک باشد .استاندارد حداقلی برای پارکینگ اتومبیل از طرف فدراسیون فروشگاههای چند شعبه ای برای برآوردن احتیاجات حداکثر خرید بطور هفتگی پیشنهاد شده است و  ...

  • حیاط های مرکزی :

حیاط های مرکزی اصلی باید کانون جذب خریدارات و دیدار کنندگان باشند. اغلب مراکز خرید موفق بر طراحی خوب حیاط های مرکزی استوار شده اند.عناصر مهیج از قبیل گنبدهای شیشه ای، اشیاء نورانی مخصوص، فواره ها، چشم اندازهای مختلف پلکان هایی با طرح های ویژه، پله برقی و آسانسورهای شیسه ای رمز موفقیت این مراکز هستند. همچنین وجود طرح های گرافیکی ، علائم راهنما، پرچم ها، سمبل های مرکز خرید و انتخاب رنگ از عناصر مهمی هستند که بر خریدار تأثیر می گذارد. و ...

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • چکیده
  • مقدمه
  • تعریف
  • شرح فضاهای بازار در قدیم
  • فضاهایی که در کنار بازارها جهت تعاملات اجتماعی احداث می گردیدند
  • گونه شناسی مراکز خریددر جهان
  • استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری
  • جلب عناصر تجارت
  • محوطه های میانی
  • سیرکولاسیون داخلی
  • شناخت سیستم های سازه ای
  • ضوابط مربوط به تفکیک
  • حداقل تفکیک اراضی جهت احداث مجموعه های تجاری  و مختلط بر حسب تراکم ساختمانی
  • ضریب اشتغال بنا در طبقات بر اساس تراکم های ساختمانی مختلف
  • دربهای ورود- خروج
  • ظرفیت کریدور
  • ضوابط زیر در مراکز خرید
  • ویترین ها
  • پله برقی
  • پلکانها
  • آسانسور
  • اجزاء اصلی مجموعه
  • بخش تجاری
  • هایپر مارکت
  • واحد های تجاری
  • واحد جواهر فروشی و ساعت فروشی و عینک فروشی و ….
  • واحدهای پوشاک
  • سالن سینما
  • لابی
  • سالن نمایش
  • اتاق های پشتیبانی
  • بخش خدمات عمومی
  • لابی
  • سرویس ها
  • پارکینگ
  • نمازخانه
  • بخش تاسیسات
  • موسیقی
  • نورپردازی مجموعه
  • شناخت سیستم های تابستانی
  • بخش اداری
  • بخش ورزشی
  • سالن بیلیارد
  • سالن پینگ پنگ
  • سالن بولینگ
  • بخش رفاهی
  • رستوران
  • فضاهای سبز و پارک
  • فضاهای تفریحی
  • علامت گذاری های و طرح های گرافیکی
  • حیاط های مرکزی
  • کاربرد رنگ و کارهای هنری
  • نتیجه گیری

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,