سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

نمونه موردی مدرسه سبز ؛ مدرسه ابتدایی بنجامین فرانکلین ( همراه با فایل نقشه ها )

قیمت:

۱۶,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-مدرسه ابتدایی بنجامین فرانکلین که در حومه شمال غربی سیاتل، در کرکلند واشنگتن واقع شده است، یک مدرسه ابتدایی عمومی برای دانش آموزان از مهدکودک تا کلاس ششم است.تقريباً  450 دانش آموز در مدرسه ابتدايی بنجامین فرانکلین درس می خوانند.

- این مدرسه جدید در سال 2005 ساخته شد تا جایگزین ساختمان قدیمی ساخته شده در دهه 1950 شود که زمانی در مقابل ساختمان فعلی قرار داشت.

-تدريس در بخش های آموزشی کوچک اجرا می شود که هر يک شامل چند کلاس درس می باشند که در پیرامون يک محیط چند منظوره ساخته شده اند.مدرسه جدید شامل سه دسته کلاس درس است : یکی برای مهدکودک و کلاس های 1 و 2. دیگری برای کلاس های 3 و 4؛ و سومی برای کلاس های 5 و 6. این دسته های کلاس درس ، دو حیاط ایجاد می کنند که توسط راهروهایی با شیشه احاطه شده اند.

-اين بنا دو طبقه است، بال های کلاس به دو حیاط مرکزی می رسند و محیط های آموزشی خارج از بنا را مشخص می کنند.

-کلاس ها با نور طبیعی روز روشن می شوند و پنجره های سقفی و پنجره های بزرگ برای تهويه طبیعی به کار می روند.

-مواد مورد استفاده ، بايد استاندارهای لازم  ، بادوام بودن و راحتی حفظ و نگهداری را داشته باشند و اهمیت زيادی به استفاده از محصولات غیرسمی و بازیافتی داده شده است.

-این پروژه توسط کمیته AIA  به عنوان یکی از ده پروژه سبز برتر محیط زیست برای سال 2006 انتخاب شد.

-مدرسه جدید با پیوند دادن آموزش با پایداری محیطی در هر سطح، یادگیری را فراتر از کلاس درس گسترش می دهد. این مدرسه برای حفظ و استفاده از محیط زیست به عنوان یک فرصت یادگیری طراحی شده است.

-منطقه جنگلی بزرگ در امتداد انتهای شمالی سایت مدرسه به عنوان یک دارایی با ارزش در منطقه محسوب می شود. ایجاد ارتباط با این محیط طبیعی غنی به هدف اولیه در فرآیند طراحی تبدیل شد و طراحی مدرسه بر برجسته کردن رابطه ساختمان با جنگل برای یادگیری و تفریح ​​متمرکز بود.

-بال های کلاس دو طبقه ، مانند انگشتان دست به سمت جنگل می آیند و دانش آموزان را از نظر بصری با طبیعت پیوند می دهند و ارتباط هر دو کلاس درس و مناطق بازی با این محیط طبیعی حفظ می شود.

-دو حیاط مرکزی، محیط‌های آموزشی ساختار یافته در فضای باز را فراهم می‌کنند، دانش‌آموزان را در معرض عناصر هیدرولوژی منحصربه‌فرد منطقه قرار می‌دهند و ارتباط مستقیمی با اکوسیستم جنگلی بومی سایت فراهم می‌کنند.

-طراحی معماری و فرم سقف ساختمان به همه فضاها اجازه می دهد از قرار گرفتن در معرض نور روز و تهویه طبیعی بهره مند شوند. دو حیاط ساختمان، دانش آموزان و معلمان را با اکوسیستم های محلی ارتباط نزدیک می دهد.

-تمام مناطق آموزشی به طور طبیعی بدون استفاده از تجهیزات انتقال هوا یا فن های اضافی تهویه می شوند. پنجره‌های اجرا شده و دودکش‌های تهویه در کلاس‌های درس یک اثر پشته‌ای طبیعی ایجاد می‌کنند که منجر به تغییر هوا در ساعات مختلف می‌شود و کیفیت مطلوب هوای داخل ساختمان را بدون مصرف انرژی تامین می‌کند.

-تمام اتاق ها برای عملکرد حرارتی با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری مدل سازی شدند. پارامترهای آسایش حرارتی موجود در آئین نامه LEED  شورای ساختمان سبز ایالات متحده به عنوان معیاری برای سطوح آسایش حرارتی قابل قبول استفاده شد.

-پنجره های اجرا شده که در سرتاسر ساختمان قرار دارند امکان کنترل فردی محیط را فراهم می کنند.

- در 80 درصد ساختمان، حداقل تهویه مورد نیاز از طریق سیستم لوورهای محیطی واقع در پشت واحدهای گرمایشی حاصل می شود.

-هدف اولیه و اساسی تیم طراحی ایجاد هم افزایی بین مشاوران بود تا اطمینان حاصل شود که تمام عناصر ساختمان با هم کار می کنند ، تا به تغییرات فصلی در آب و هوا و تغییرات تعداد استفاده کنندگان پاسخ دهند. اجرای مفاهیم تهویه طبیعی در تمام طول سال، روشنایی روز، و حذف خنک کننده های راحت مکانیکی ، نیاز به هماهنگی نزدیک همه رشته ها دارد.

-تکنیک‌های طراحی تهویه طبیعی کل ساختمان، بر جهت‌گیری ساختمان، پنجره‌ها، سایه‌اندازی، مصالح ساختمانی، روشنایی روز و دهانه‌های تهویه تأثیر می‌گذارد تا امکان خنک ‌سازی غیرفعال در سرتاسر ساختمان در طول فصول مورد استفاده فراهم شود.

-پنجره های گسترده ، دانش اموزان را به فضای باز متصل می کند. جهت گیری فضاها در امتداد یک محور شرقی-غربی، با شیشه های رو به شمال و جنوب ، جهت کنترل و به حداکثر رساندن نور طبیعی روز داخل ساختمان است.

-برای کنترل تابش خیره‌کننده و حفظ نور پراکنده و متعادل روز در همه مناطق یادگیری ، از مدل‌سازی نور روز ، پیکربندی مناسب پنجره ‌ها و تعبیه دستگاه‌های سایه‌بان استفاده شده و در عین حال پنجره‌هایی با دید پایین‌تر را با دقت جای نمایی کردند تا در دید بصری دانش اموزان خللی وارد نشود .

-نور روز در طول فصل زمستان با آسمان ابری غالباً در دسترس است. نور خورشید مستقیم عمدتاً در ماه های تابستان وجود دارد، زمانی که خورشید در آسمان است و نور آن به راحتی قابل کنترل است. پنجره های اصلی و شیب های سقف برای به حداکثر رساندن و کنترل نور طبیعی روز و دیدن مناظر به سمت شمال یا جنوب هستند.

-برای کاهش گرمای خورشیدی، برآمدگی‌ها و سایبان‌های قابل توجهی در ارتفاعات جنوبی گنجانده شدند. نتیجه این کار ، کاهش تابش خیره کننده اما افزایش نور پراکنده در مناطق یادگیری است.

-کفپوش های پلاستیکی فشار را جذب می کنند و به راحتی نگهداری می شوند.

-پرداخت کف بتنی رتروپلیت غیرسمی است و میتواند بدون نیاز به شوينده های قوی و مواد شیمیايی تمیز شود. نیازی به کفپوش های ديگر که ممکن است قارچ تولید کنند و يا کیفیت هوای داخلی را تقلیل دهند نیست.

-روکش ديواری پشمی صدا را جذب میکند و سطحی چسبنده دارد که مقاوم به خاک و لکه است.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

توجه : فایل های مربوط به نقشه های ساختمان این مدرسه سبز ، نیز همراه با پاورپوینت قرار داده شده است . فایل نقشه ها به صورت پی دی اف می باشد و شامل هفت فایل مربوط به سایت پلان ، پلان طبقات و نماها می باشد .

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • معماران سازنده
  • معرفی
  • یکی از ده پروژه سبز برتر محیط زیست برای سال 2006
  • مشخصات کلی
  • هدف اولیه در طراحی : پیوند با منطقه جنگلی مجاور سایت
  • عکس هوایی از موقعیت مدرسه و بخش های مختلف آن و پیوند طراحی با سایت جنگلی مجاور
  • کاربری زمین و اکولوژی سایت
  • اکوسیستم کاربردی در حیاط جنوبی
  • جنبه های زیست محیطی مدرسه جدید
  • بهره مندی از نور روز و تهویه طبیعی
  • تهویه طبیعی در مدرسه
  • نور طبیعی در مدرسه
  • نحوه نورگیری فضای داخلی مدرسه بنجامین فرانکلین و ارتباط بصری آن با محوطه سبز پیرامون آن
  • استفاده از پنجره‌های ساختمانی برای نور پراکنده روز در کتابخانه
  • نحوه نورگیری در کلاس های ورزشی مدرسه
  • مسیر ورود هوا به ساختمان از طریق لوورهای گرمایش و تهویه هیدرونیک محیطی در پلان طبقه اول
  • مسیرهای نور، هوا، گرما و مناظر از طریق فضاهای عمومی، سالن ورزشی و کتابخانه
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • نوع مواد مورد استفاده
  • عمر مفید ساختمان
  • جمع بندی مواد سبز استفاده شده :
  • جمع بندی فناوری های سبز به کار رفته :
  • تجزیه و تحلیل هزینه و بازپرداخت
  • فرآیند و نتایج :
  • فضاهای مدرسه بنجامین فرانکلین در پلان طبقه همکف
  • مقطع غربی کلاس های درس
  • سایت پلان
  • پلان طبقه اول
  • پلان طبقه دوم
  • برش ساختمان از سمت جنوب
  • برش ساختمان از سمت غرب
  • برش ساختمان از سمت شرق

بخش دوم : تصاویری از شش مرحله فرایند طراحی و ساخت مدرسه ابتدایی فرانکلین

  • 1- تعریف مساله
  • 2-جمع اوری اطلاعات از وضعیت موجود
  • 3- ایده های فکری
  • 4-توسعه راه حل ها
  • 5- مطالعات
  • 6- طراحی نهایی
  • تصاویری از مراحل ساخت

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,