سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

دانشکده معماری همراه با بررسی نمونه های موردی

قیمت:

۶,۵۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-دانشکده معماری صرفاً برای تدریس رشته معماری در کشورهای مختلف تاسیس میشود. البته در بعضی کشورهای جهان دانشکده معماری جزو دانشکده هنر نیز میباشد.

-دسترسی یکی ازعوامل مهم درطراحی فضای آموزشی است که باید به بهترین نحوه ممکن اتخاذ شود ودانشکده معماری نیزمستثنا از مسئله نیست. یعنی طوری طراحی شود که خود گویای چیزی باشد که از دسترسی اطلاع داریم.

-همجواری فضاهای آموزشی بهتراست با فضاهایی باشد که ارتباط موضوعی داشته باشند.برای مثال دانشکده معماری بهتر است درکنار دانشکده هنر یا امثال آن قرار گیرد.

-نور يكي از اصول مهم در طراحي فضاها و تامين آسايش بيشتر مي‌باشد. نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود، نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس  می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را.

-در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند، در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می یابد. رنگ یک بحث تخصصی است که در طراحی فضاهای آموزشی درکشورمان رعایت نمی شود ولی همانطور که دردروس معماری یک عضو اصلی است درشکل فضا نیز می تواند موثرباشد. برای مثال رنگ فضای کارگاهی با کلاس تئوری یا قسمت اداری می تواند متفاوت باشد.

-در آتلیه تمام نکات و مسائل گفته شده در دروسی مانند عناصر و جزئیات ساختمانی،شناخت مواد و مصالح،مبانی نظری،ساخت و ارائه و... باید به صورت عملی درطراحی فضاهای معماری نمود پیدا کند.

-ماکت سازی روش دیگری است برای نشان دادن طرح. کارگاه ماکت سازی به عنوان فضایی مستقل برای رشته معماری طراحی می گردد.

-کلاس سمعی وبصری برای دروسی که احتیاج به ارائه تصویری مطالب دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

-توصیه میشود که سطوح دیوارهای کلاس درس از رنگ مات انتخاب شود تا از خیرگی حاصل از انعکاس نور جلوگیری به عمل آید و رنگ ها نیز محیط دلپذیری برای دانشجویان بوجود آورند.  برای این منظور رنگهای زیر پیشنهاد می شود: آبی کمرنگ و کرم وسبز خیلی کمتر و سفید.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • فصل اول: شناخت موضوع

– مقدمه

– چهارچوب بحث

– اهداف محتوا ومحدوده مطالعات

– انواع فضاهای آموزشی

– دانشکده معماری

– عوامل تأثیرگذاردرمکان یابی فضای آموزشی با تأکید بر دانشکده معماری

1- دسترسی

2-همجواری

3- اقلیم

4- تیولوژی ساختمان

5- فرهنگ وعوامل اجتماعی

6- رنگ

7- مصالح

8- فرم

9- شکل

  • فصل دوم: استاندارد ،سرانه ها وظوابط طراحی

– فضاهای مورد نیاز جهت دانشکده معماری

1- قسمت آموزشی

2- قسمت اداری

3- قسمت رفاهی وتفریحی

4- قسمت ورزشی

– روشنایی دانشکده

– اطلاعات موجود در زمینه مکانیابی

– ضوابط طراحی  ساختمانهای آموزشی

– ضوابط فضاهای آموزشی

– نحوه جانمایی فضاهای آموزشی

– راهکارهای کلی طراحی دانشکده های با هویت

– اصول و مبانی طراحی فضاهای آموزشی

  • فصل سوم: تجزیه تحلیل نمونه ها

– دانشگاه معماری کاشان

– مدرسه معماری اسلو

– دانشکده معماری دانمارک

– دانشکده معماری فرانسه

– دانشکده معماری هلند

– دانشکده معماری ایرلند

  • فصل چهارم: دیاگرام فضایی

1- دیاگرام فضایی قسمت آموزشی

2- دیاگرام فضایی قسمت اداری

3- دیاگرام فضایی قسمت رفاهی

4- دیاگرام فضایی قسمت ورزشی

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,