سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

برگزاری مناقصات در 18 گام اجرایی

قیمت:

رایگان

توضیحات کلی پاورپوینت:

  • تعريف مناقصه :

براساس ماده 2 قانون مناقصات ، مناقصه فرآیندی است رقابتی برای  تأمین کالا و خدمات با بهترین کیفیت (طبق اسناد مناقصه ) و  مناسب ترین قیمت

-نكات قابل ملاحظه :

  • مناقصه يك فرآيند است
  • مناقصه براي دسترسي به دو مولفه اساسي در خريد كالا و خدمات به اجرا گذارده ميشود

-اهميت مناقصه در اقتصاد :

خريد هاي دولتي معادل 10 تا 15 درصد توليد ناخالص داخلي كشورها را شامل مي شود.به عبارت ديگر ارزش پولي مناقصات دولتي سالانه بيش از هزارميليارد دلار است.

برگزاري درست مناقصات نه‌تنها قيمت و كيفيت كالا و خدمات را براي بخش دولتي متناسب مي‌كند بلكه بخش خصوصي را هم به جنب و جوش وا مي‌دارد و فرصت خوبي براي حضور آنها در يك بازار مطمئن و بزرگ را فراهم مي‌كند.

-ويژگي‌هاي قانون مناقصات :

  • مقرون به صرفه بودن
  • كارآمدي
  • شفافيت
  • عدم تبعيض
  • پاسخگويي
  • حمايت از صنايع داخلي و اشتغال
  • برابري اجتماعي – توسعه و امنيت ملي

در این پاورپوینت 18 گام اجرایی مناقصات به طور کامل توضیح داده شده است . برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • کتب تألیف و تدوین شده توسط وزارت بهداشت در زمینه قوانین مالی و برگزاری مناقصات
  • اهداف
  • فصول کتاب
  • اهمیت مناقصه در اقتصاد
  • روند شکل گیری قانون مناقصات در ایران
  • ویژگی‌های قانون مناقصات
  • تعریف مناقصه
  • انواع معاملات
  • طبقه بندی انواع مناقصات
  • چگونگی فرآیند برگزاری مناقصات
  • فرآیند برگزاری مناقصه
  • گام اول –  تأمین اعتبار موضوع مناقصه
  • گام دوم – اخذ مجوز برگزاری مناقصه
  • گام سوم – تهیه شرایط اختصاصی مناقصه توسط واحد متقاضی مناقصه
  • چک لیست کنترل مفاد برگه شرایط عمومی
  • گام چهارم-   ارسال شرایط اختصاصی وفنی مناقصه توسط واحد متقاضی مناقصه به واحد مناقصات
  • گام پنجم- الحاق شرایط عمومی مناقصه به شرایط اختصاصی وتدوین آن توسط واحد مناقصات
  • گام ششم ارسال شرایط مناقصه جهت بررسی و اعلام نظر به واحدهای مربوطه واخذ تائید نهایی آن
  • گام هفتم- تشکیل جلسه پیش فراخوان وتنظیم صورتجلسه مربوطه
  • گام هشتم- فراخوان مناقصه در روزنامه های کثیر الانتشار
  • گام نهم- ارسال شرایط مناقصه به واحد دبیرخانه جهت توزیع طبق جدول زمانبدی مناقصه
  • گام دهم – تشکیل جلسه پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان در مناقصه (جلسه سایت ویزیت)
  • گام یازدهم : ارسال صورتجلسه سایت ویزیت جهت کلیه شرکت کنندگان در مناقصه
  • گام دوازدهم : دریافت پیشنهادات رسیده توسط اداره دبیرخانه
  • گام سیزدهم : تحویل پیشنهادات رسیده توسط اداره دبیرخانه  جهت صیانت تازمان تشکیل جسله کمیسیون به واحد مربوطه
  • گام چهاردهم :تشکیل کمیسیون مناقصه در  مناقصات  یک مرحله ایی و دو مرحله ای
  • گام پانزدهم گشایش پیشنهادها(جلسه کمیسیون بازگشایی پیشنهادات رسیده)
  • مراحل گشایش پیشنهادها در کمیسیون مناقصه
  • گام شانزده ام – ارزیابی فنی بازرگانی پیشنهادها در مناقصات دو مرحله ای
  • گام هفدهم اعلام به برنده مناقصه واخذ تضمین حسن اجرای تعهدات
  • تعیین برنده مناقصه (ماده 20  قانون مناقصات )
  • گام هیجدهم– عقد قراردادبا برنده مناقصه
  • چک لیست بررسی فرم قرارداد
  • منابع و مؤاخذ کتاب 18 گام

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , ,