سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

اعضای محوری در سازه های فولادی

قیمت:

۵,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-عضو محوري، عضوی را گویند که بتواند تنها نیروی محوری بصورت کششی یا فشاری موجود در دو انتهای خود را تحمل کند.

-اعضای محوري در سازه های متعددی مانند ساختمان های چند طبقه، پل های معلق، خرپاها و مخازن هوایی به عنوان اعضای اصلی تحمل کننده بار و اعضای فرعی مهار کننده جانبی به کار می روند تا پايداري سازه را تامین کنند.

-اعضای محوري در قاب های فلزی ساختمان های چند طبقه به عنوان عضو قطری یا مهاربند برای تحمل بارهای جانبی ناشی از باد و زلزله و کنترل کننده حرکت جانبی قاب، در پل های معلق و کابلی ایستا به صورت آویز و درخرپاها و سازه های فضایی و منابع هوایی به عنوان اعضای باربر اصلی و فرعی استفاده می شوند.

-میتوان اعضای محوري را از نظر سطح مقطع به چهار دسته زير تقسیم کرد:

  • 1 -سیم ها، مفتول ها، کابل های ساختمانی و طناب ها
  • 2 -میلگردها، تسمه ها، نبشی ها و ناودانی های تک
  • 3- مقاطع نورد شده به صورت زوج نبشی، سپری، ناودانی و پروفیل های I شکل
  • 4 -مقاطع مرکب از نیمرخ های نورد شده و ورق

-در اعضای محوري كه تحت نيروي كششي هستند، پدیده ناپایداری به صورت کمانش کلی و موضعی در عضو پدید نمی آید، بنابراين انتقال نیرو در یک سازه فولادی به صورت کشش، بهترین نوع انتقال نیرو است.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • تعریف اعضای محوری
  • کاربرد اعضای محوری
  • مهاربندهای معمول مورد استفاده در ساختمان (اعضای فرعی)
  • کمانش و شکست مهاربند در زلزله بم
  • مقاطع مورد استفاده برای اعضای محوری
  • نیمرخ های مورد استفاده به عنوان عضو مهاربندی
  • اعضای کششی ساخته شده از نیمرخ های مرکب
  • تفاوت نبشی با ناودانی
  • مقاطع متداول برای بادبندها ( دوبل ناودانی – دوبل نبشی – مقاطع لوله ای )
  • مهاربند با میلگرد
  • کشش ؛ بهترین نوع انتقال نیرو
  • نمونه هایی از اعضای کششی در سازه های مختلف
  • تصویری از استفاده از مقطع نامناسب به عنوان مهاربند در ساختمان
  • استفاده از میلگرد به جای مهاربند برای تحمل نیرو های جانبی ناشی از زمین لرزه
  • تصویر تخریب مخزن هوایی در اثر زمین لرزه به دلیل لاغری زیاد تیر ها و اعضای قطری
  • لاغری به عنوان معیار طراحی
  • پیش تنیده کردن اعضای کششی لاغر
  • ضعیف بودن بادبند و کمانش آن بر اثر لاغری در زلزله بم
  • تصاویری از اشکالات اجرایی در بادبندها و عواقب آن

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,