سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

مونوریل قم

قیمت:

۷,۵۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-در جلسه شماره 80 شورای عالی ترافیک در تاریخ 88/2/23 احداث مونوریل از شهرک فرهنگیان تا میدان مصلی در مسیر رودخانه مورد تصویب قرار گرفت. همچنین در جلسه شماره 81 شورای عالی ترافیک مورخ 88/3/6 کل مسیر از پارک سوار شمالی در مسیر رودخانه با عبور از تقاطع پل های امیرکبیر- رضوی- آهنچی- مقابل مصلی- انقلاب و سپس از پمپ بنزین وارد بلوار غدیر و از مسیر بلوار غدیر تا شهرک پردیسان به تصویب رسید. بدین ترتیب پروژه مونوریل قم جمعاً بطول 18.5کیلومتر و 15 ایستگاه مورد تصویب قرار گرفت.

-در فاز اول پروژه مونوریل قم  ، پنج قطار چهار واگنه به ظرفیت هر واگن 200 نفر (جمعا به ظرفیت 800 نفر) راه اندازی می گردد. متوسط سرعت هر قطار در مسیر 40 کیلومتر در ساعت بوده (کمینه سرعت صفر و بیشینه سرعت 80کیلومتر بر ساعت)  و زمان توقف در هر ایستگاه 20 ثانیه پیش بینی شده است. همچنین در این واگن ها امکانات رفاهی از قبیل سیستمهای تهویه مطبوع، سیستمهای صوتی و تصویری و تبلیغاتی تعبیه شده است. کشور تامین کننده واگن های منوریل قم کشور ایتالیا می باشد.

-واگن های ناوگان از نوع خود کشش بوده و با برق 750ولت جریان مستقیم کار می کند.عمر مفید ناوگان 30سال می باشد که شرکت کیسون 2 سال ضمانت را تقبل کرده است. 2 خط رفت و برگشت برای منوریل قم پیش بینی شده است  .

-در ضمن سوئیچینگ های نصب شده در ایستگاه مصلی که ایستگاه انتهایی است قطار را به خط مجاور یعنی خط برگشت منتقل می کند و امکان بازگشت آنرا فراهم می سازد و قطار از طرف دیگر شروع به حرکت میکند.

-منوریل قم در طراحی پایه های خود تمام حوادث پیش بینی شده حتی سیل های 200 سال آینده را در نظر گرفته و مقاومت و اطمینان این پایه ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که هیچ گونه آسیبی به آنها نرسد.  به زبان فنی تر سازه های بتنی منوریل برای تحمل زلزله 8ریشتری طراحی شده اند. بار محوری روی ریل 11 تن میباشد.

-مونوریل قم مشتمل بر سه کارگاه اصلی است که در میدان نواب ،اتوبان کاشان و کوه سفید قرار گرفته اند.

-نوع قرارداد پروژه EPC   می باشد، که در واقع مخفف کلمات Engineering Procurement Construction  است و به  پروژه‌هایی اطلاق می‌شود که درآن تمام فعالیت ها از طراحی پروژه گرفته تا خرید تمامی اقلام مورد نیاز، نصب، اجرا، پیش راه اندازی و راه اندازی آن به طور کامل به عهده پیمانکار بوده و به طور خلاصه پیمانکار پس از عقد قرارداد و طی زمان معین شده، پروژه را باید به صورت کامل به کارفرما تحویل دهد.

-از نظر قرارداد های داخلی این طرح 3 عاملی بوده که یک طرف پیمانکار (کیسون و مپنا) و در طرف دیگر کارفرما (سازمان قطار شهری استان قم) و شرکت مشاور کارفرما (شرکت مهندسین مشاور مترا) قرار دارند.

  • اهمیت رودخانه قمرود در سیستم حمل و نقل قم :

-رودخانه قمرود در حال حاضر نيز نقش بسيار مهمي در ساخت اصلي شهر قم داشته و به عنوان يک عنصر موجد هويت، براي تمامي شهر عمل می کند. رودخانه بواسطه عبور از ميانه شهر، با بسياري از محلات و مناطق شهري همجوار است. اگرچه علي الظاهر رودخانه بين دو طرف خود را فاصله انداخته و مايه افتراق و جدايي عرضي در بافت شده است، اما ميتواند در حکم عامل وحدت بخش بين تمامي حوزه هاي شهري اي که در مجاورت بلافصل و يا در حوزه نفوذ بصري و يا حتي فضايي آن نيز قرار دارند، باشد. رودخانه مي تواند همچون ستون فقراتي براي شهر عمل کند و از پتانسيل هاي فراواني براي طراحي شهري برخوردار است و بايستي که در پروژه هايي که در مقياس شهر عمل مي کنند، و با رودخانه نيز درگير مي شوند، بر ماهيت و عملکرد رودخانه بودن قمرود تأکيد شده و خدشه اي بدان وارد نيايد . و ...

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • 1-مقدمه
  • خط یک (مونوریل):
  • خط دو (مترو):
  • نقشه فازهای مونوریل
  • جدول مشخصات
  • 2-مشخصات فنی پروژه
  • 2-1- مشخصات ناوگان
  • 2-2-نقشه های فنی سرستون و عرشه
  • 2-3-مراحل ساخت ستون
  • 2-4- تعیین موقعیت جغرافیایی پروژه
  • 2-5-ساختار شکست پروژه
  • 2-6-لیست ماشین آلات و تجهیزات بکار گرفته شده در پروژه
  • 3-مشخصات قرارداد ها و اعتبارات

4-مطالب جانبی :

  • 4-1-اهمیت رودخانه قمرود در سیستم حمل و نقل قم ( 16 اسلاید )
  • 4-2-مزایای احداث مونوریل در برابر مترو ( 8 مورد )
  • 4-3-معایب احداث مونوریل در مقابل با مترو ( 13 مورد )
  • 4-4جنبه های زیست محیطی مونوریل
  • 4-5جایگاه مونوریل در جهان
  • منابع

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,