لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
- تاریخچه
- چگونگی عملکرد سیستم کنترل پایداری
- اما این سیستم برتر چیست که اینگونه اهمیت پیدا کرده ؟
- کار ESPچیست؟
- اهمیت ESPاز نگاه آمار و سازمان های ایمنی
- ورود این تکنولوژی
- نام های مختلف
- منابع
ESC: Electronic Stability Control ESP: Electronic stability program
-ESC که در سال 1987 معرفی شد اولین سیستم مفیدی بود که چهت پایداری خودرو طراحی شده بود . در همان زمان کمپانی رابرت بوش به همکاریBMW سیستمی را طراحی کردند تا با کم کردن نیروی موتور در لحظات ناپایداری احتمال منحرف شدن یا واژگونی خودرو را کاهش دهد.
-در سال ۱۹۹۵ مرسدس بنز برای نخستین بار و به صورت رسمی ESP را روی W140 S-Class قرار داد و در همان سال BMW 750iL وVOLVO شروع به قراردادن این سیستم بر روی مدلهایی از خودرو کردند .
-TOYOTA نیز ESP را با نام VSC بر روی تویوتا کراون قرار داد . از آن زمان تا کنون ESP به یکی از مهمترین فن آوری های ایمنی خودرو تبدیل شد و روند روبه رشد قرار دادن این سیستم بر روی خودرو ها نشانگر آن است . از سال ۲۰۱۲ به بعد کلیه خودرو های سواری در حال فروش آمریکا به این سیستم مجهز شده اند
-. در کانادا نیز نصب ESPبر روی خودروهای نو از سال ۲۰۱۱ اجباری شد و کشور های عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ قرار دادن این سیستم را اجباری کرده اند.
-کنترل پایداری الکترونیکی ESP مجموعه ای از سنسورهایی هستند که همراه با پمپ های ترمز ABS عمل می کنند . یک سنسور برای گزارش جهت فرمان و سنسوری برای مشخص شدن جهت افقی در حال حرکت خودرو همچنین سنسوری برای اندازه گیری شتاب جانبی خودرو قرار داده شده اند . این سنسورها در هر لحظه ۲۵ بار به واحد کنترل ECU گرازش می کنند .زمانی که واحد کنترل ECU تشخیص داد خودرو در جهتی که راننده دستور داده نمی رود وارد مدار می شود. لحظه ای که تشخیص دهد که خودرو در جهت فرمان راننده عمل نمی کند وارد عمل شده و با اعمال دستور به یکی از چرخها برای ترمز گیری خودرو در جهت مورد تمایل راننده نگه می دارد و از انحراف آن جلوگیری می کند .
برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.
لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.