سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

تحلیل و بررسی پل صدر ( 100 اسلاید )

قیمت:

۱۱,۰۰۰ تومان

توضیحات کلی پاورپوینت:

-  این طرح از تقاطع بزرگراه صدر - مدرس شروع گردیده و در انتها با تقاطع صیاد شیرازی هماهنگ می گردد. هدف از طرح طبقاتی افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه صدر از طریق انتقال بخشی از ترافیک آن به طبقه فوقانی میباشد. دسترسی های پیش بینی شده فقط در ابتدا یعنی بزرگراه مدرس و در ادامه قیطریه و کامرانیه در انتها نوبنیاد پیش بینی گردیده است که بعد از این تقاطع با صیاد شیرازی هماهنگ می گردد.

-پروژه طبقاتی کردن بزرگراه صدر به عنوان نخستین پل تک­پایه طبقاتی کشور شامل احداث یک پل اصلی به عرض 70/22 متر و طول تقریبی 6 کیلومتر است که این رقم با احتساب رمپ­های دسترسی به 11 کیلومتر می رسد. این پل به صورت دو مسیر رفت و برگشت ساخته می شود که در هر مسیر دو خط عبور و یک خط توقف اضطراری تأمین شده است.

-  پل طبقاتی صدر از سمت شرق در محدوده تقاطع بزرگراه صدر- بزرگراه امام علی (ع) آغاز می شود. با ساخت رمپ شرقی دسترسی با بزرگراه بابایی و لوپ شرق به شمال و رمپهای شرق به جنوب و جنوب به غرب دسترسی با بزرگراه امام علی (ع) تامین می شود.

-  این پل از روی میدان نوبنیاد و بزرگراه صیاد شیرازی عبور نموده در محل تقاطع با بلوار شهید کاوه و بلوار قیطریه رمپ و لوپ ها دسترسی های لازم را تأمین می نمایند. در ادامه پس از عبور از روی تقاطع صدر شریعتی در محدوده بلوار مدرس وارد تونل های صدر نيايش می شوند.

-یکی از عوامل مهم در انتخاب سیستم سازه پل طبقاتی صدر، باز نگهداشتن بزرگراه صدر برای عبور ترافیک معمول در حین ساخت پل بوده است. بر این اساس سیستم زیرسازه این پل به صورت تک­پایه بتنی انتخاب گردید تا با جانمایی پایه ها در رفیوژ میانی بزرگراه صدر از سطح سرویس دهی موجود آن کاسته نشود.

-با توجه به عرض قابل ملاحظه عرشه، چالش استفاده از تک پایه برای این پل، طرح سرستون های آن بوده است (طول هریک از سرستون‌ها 18متر است) چرا که علاوه بر طول قابل ملاحظه طره های سرستون، بايد طرح، پاسخگوی مقادیر نیروهای وارده از عرشه و به ویژه نیروهای لرزه ای باشد.

-برای طرح سرستون ها از بتن تنیده پس کشیده استفاده شده است که علاوه بر ارتقای ظرفیت مقاومت طرح، امکان پیش ساختگی را نیز فراهم نموده است. در طرح نهایی این سرستون از 7 قسمت تکمیل یافته که قسمت مرکزی به صورت بتن درجا قالب بندی و اجرا می شود و سپس در هر طرف با نصب 3 قطعه پیش ساخته بتنی و عبور کابل ها و انجام عملیات تنیدگی، سرستون کامل شود.

-  پل طبقاتی صدر دارای 234 پایه است که استفاده از تک پایه در تمامی طول پل ممکن نبوده و بعضی از آنها به صورت پایه تیر دروازه ای طراحی و اجرا شده اند. پایه های تیر دروازه ای با انتقال مقادیر بار سرستون به دو پایه کناری خود به لحاظ جانمایی محل پایه امکان بیشتری را در اختیار طراح هندسی قرار می دهد. این امکان بخصوص در محل رمپ های اتصالی پل با تونل ها اهمیت بیشتری یافته است. این ویژگی البته به لحاظ معماری مثبت نيست چرا که در برخی از نقاط تیر سرستون از زیر عرشه بیرون زدگی داشته و اين مسئله از زیبایی طرح می کاهد.

-سیستم عرشه انتخابی برای پل طبقاتی صدر شامل یک صندوقه بتنی تو خالی (ويادوک) برای هر باند شمالی و جنوبی است که به صورت سگمنتال (قطعات پیش ساخته) اجرا می گردد و در نهايت بصورت پس کشيده تنيده می گردد. عرشه پل طبقاتی صدر در مجموع از 3400 قطعه پیش ساخته تشکیل شده که طول هر قطعه 3 متر می باشد.

-  برای انجام عملیات نصب قطعات پیش­ساخته پل طبقاتی صدر به  صورت دهانه  به دهانه از جرثقیل دروازه­ای (Gantry crane) استفاده می­شود.

برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت قسمت "اطلاعات بیشتر" را ملاحظه نمائید.

لیست کامل مطالب داخل این پاورپوینت :

  • مشخصات و هدف از طرح
  • دسترسی های پل
  • دسترسی های مسیر شرق به غرب پل صدر و تونل نیایش 
  • دسترسی های مسیر شرق به غرب پل صدر و تونل نیایش 
  • دسترسی های مسیر غرب به شرق تونل نیایش و پل صدر
  • مطالعات طرح :
  • 1- هماهنگی با طرح اتصال تونل بزرگراه صدر _ نیایش
  •  2 هماهنگی با تاسیسات زیر بنایی:
  • 3- نقشه های تاکئومتری:
  • 4- بارگذاری ترافیکی
  • 5 مطالعات اقتصادی بزرگراه صدر
  • آغاز رسمی عملیات اجرایی : 90/3/7
  • 1-گزارشی از پروژه طبقاتی کردن بزرگراه صدر
  • محل تقاطع بزرگراه صدر- کاوه
  • 2- معرفی پروژه :
  • تصویر تقاطع با خیابان قیطریه
  • تصویر تقاطع با بزرگراه امام علی
  • تصویر مسیر تونل­ نیایش – صدر
  • ورود به تونل شمالی (گل آذین)
  • ورود به تونل جنوبی (ناهید)
  • 3- مشخصات فنی و اجرایی پل طبقاتی صدر
  • 3-1- پایه­ها:
  • فرم معماری پایه های تک
  • اجرای تک پایه بتنی در داخل محدوده بزرگراه صدر
  • اجرای قطعه صفر سرستون به صورت درجاریز
  • نمونه ای از پایه تیردروازه ای پل طبقاتی صدر
  •   3-2- عرشه :
  • سگمنت‌سازی‌
  • مونتاژ قطعات گنتری کرین
  • برسی نحوه اجرای پل :
  • مقاطع پایه دروازه‏ای:
  • روش اجرا:
  • 1- فونداسیون‏ها
  • 2- پایه‏ها :
  • 3- روش اجرای تابلیه
  • روش ساخت طره‏ای متعادل (Balanced Cantilever Method)
  • استفاده از قطعات پیش‏ساخته
  • استفاده از خرپای جلوبرنده (Launching Truss)
  • نصب قطعات عرشه به کمک 4 دستگاه گنتری کرین
  • استفاده از تیرهای باکس فلزی :
  • 3-3- مهم­ترین معارض تاسیساتی طرح:
  • 3-4- زمان­بندی و آخرین تغییرات
  • بررسی معایب و مزایا طرح :
  • تصاویر مربوط به خرپای جلو برنده
  • جزئیات جدید از حادثه پل صدر به همراه تصاویر

 

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,