✅سلام به ماه اسفند 
 ✅سلام به 5 اسفند
 ✅سلام به همه دوستان 
 ✅سلام به همه مهندسان
?سلام به مهندسین با وجدانی که زیر بار قرض میروند ولی زیر بار امضاء صوری نه !
 ?سلام به مهندسینی که با طرح ارجاع کار ، کساد شد کاسبی امضاء فروشی شان ….
 
 ?سلام به ناظرینی که تا بیرون نریزن دل و روده ساختمان را ، امضاء نمیکنند برگ سبز ساختمان را
 ?سلام به ناظرینی که باب میل مالکانند و مالکین فقط امضاء آنها را می بینند وبس !
 
? سلام به مهندسین پیمانکاری که چون ناظر کار را تایید کرد و رفت ، بیرون میکشند میلگردهای تقویتی فونداسیون را از داخل آرماتورها ، به میزانی که زورشان میرسد!
 ? سلام به مهندسین پیمانکاری که چه ناظر باشد ، چه نباشد ، وجدانشان بر آنها نظارت میکند !
 
 ?یک سلام  هم بدیم به مهندسان معمار عزیزی  که طرح میدن درحد زاها حدید ،  ولی اونی که مالک اجرا میکنه ، چیزیه در حد اوستا رمضون علی گلاب دره ای !
 
 ? یک سلام ویژه هم به مهندس پیمانکاری که برای گرفتن مجوز بتن ریزی ، روی بتنی که از بتن ریزی بلوک مجاور ریخته شده  بود کف فونداسیونش ، یک سطل ماست ریخت و  بعد به ناظر گفت که چسب بتن ریخته است و ناظر هم مجوز بتن ریزی را صادر کرد .
 ویک سلام ویژه دیگه هم ، به مهندس ناظری که به خاطر ده سانتیمتر کوتاه تر بودن میلگرد های تقویتی فونداسیون ، مجوز بتن ریزی را صادر نکرد .
 
 ?یک سلام و خسته نباشید هم بدیم به اون مهندسانی که درس نخوانده مهندس شدند . راننده ها ، حسابدارها و آشپزهایی که توی دامان مسکن مهر پیمانکار شدند و رشد کردند و بزرگ شدند و مکتب نرفته مهندس شدند !
 
?یک سلام کلی هم بدیم به اون مهندسینی که یک جوری ورزشگاه نقش جهان اصفهان  ساختند که الان چند ساله ، هرکاری میکنند نمیتونند تکمیلش کنند.
 
?سلام بعدی تقدیم میکنیم به مهندسینی که در جریان نظارت مصدوم شدند ، مثل ناظرمقیمی که برای کنترل سقف کرمیت ، رفت روی سقف ، ولی فوم زیر پاش در رفت و از سقف افتاد پایین و بعدش مجبور شد چند  ماه ، سه درد با هم تحمل کنه : 
 اولیش درد شکستن دنده های قفسه سینش ، دومیش درد بی مهری مسئولان پروژه  و سومیش درد نکشیدن سیگار . ( که تحمل درد سومی از همه سنگین تر بود براش ! )
 
?سلامی هم بدهیم به آن  60 نفر مهندس و پیمانکار عزیزی  که در جریان احداث سد کارون 4 ، جان خودشون از دست دادند تا ما الان به بزرگترین سد بتنی قوسی کشورمون با 230 متر ارتفاع  با افتخار نگاه کنیم .
 
✅✅ و سلام آخر را هم با درود و افتخار تقدیم میکنیم به روح بزرگ  مهندس بهروز پورشریفی ، طراح وناظر پل بعثت ؛ شاهکار مهندسی جنگ .
پلی که برروی اروند ، یکی از وحشی ترین رودخانه های جهان ساخته شد .رودخانه ای با چهار مرتبه جزر ومد کامل در روز و اختلاف ارتفاع 5 متری در زمان جزر ومد و  سرعت 70 کیلومتری آب در زمان مد .ولی بچه های مهندسی جنگ خراسان به سرپرستی مهندس بهروز پور شریفی ، پلی بر روی این رودخانه خروشان احداث کردند به طول 900 متر و عرض 12 متر ، که نه تنها امواج اروند که حتی ده بار بمباران عراق هم نتوانست آن را تخریب کند. 
مهندس بهروز پور شریفی روزت مبارک !
 


															




