سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

logo-ppt90 new

میس وندرهه

قیمت:

رایگان

توضیحات کلی پاورپوینت:

- در سال 1886 در آخرن متولد شد . بين سالهاي 1908 تا 1911 در دفتر پيتر بهرنس کار کرد . در سال 1909 کارخانه توربين سازي بهرنس استفاده کردن از شيشه و آهن در ميس وندروهه تاثير گذاشت در همان دوره ميس وندروهه تحت تاثير شينکل و بعدها تحت تاثير معماري کلاسيک و اکسپرسيونيسم آلمان بود . -ميس تحت تاثير هنر دستايل ، تاثير بهرنس در بکار بردن مصالح جديد و پلان آزاد رايت بود . -ميس وندروهه گفته است :

" اکنون در ساختمان موضوع استخوان و پوست مطرح است .من نمي خواهم جالب باشم من مي خواهم خوب باشم .تکنولوژي مي تواند مشکلات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي زمان معاصر را حل کند ." -در کل مي توان گفت به همان اندازه که ستون دوريک براي يونانيان اهميت داشت ، تير آهن براي ميس وندروهه اهميت دارد .

-میس وندروهه بین سالهای 1930 تا 1933 رئیس مدرسه باوهاوس می شود و در سال 1932 به اتفاق فیلیپ جانسون نمایشگاهی در نیویورک ترتیب می دهند و نام نمایشگاه را سبک بین المللی گذاشته و در آن کارهای میس وندروهه را به نمایش می گذارند .

-از عناصر اصلی کارهای او : صفحات شیشه ای ، بتن مصلح و اندکی بعد مرمر اساس طرح های او می شود .

بخش های مختلف این پاورپوینت:

بخش اول:آشنایی با میس وندرهه(زندگی نامه،عقاید،اصول وسبک او)

بخش دوم:تصاویری ازآثاراو

بخش سوم:تحلیلی پیرامون معماری مدرن متعالی

نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:

  •  معماری مدرن متعالی :

   با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی ها جنگ و تولید انبوه ساختمان، گرایش به معماری مدرن افزایش پیدا کرد. لذا استفاده از تکنولژی روز، مصالح مدرن، پیش ساختگی، عملکرد گرایی و دوری از سبکهای پر زرق و برق و تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی، در اقصانقاط گیتی گسترش یافت.

   در این دوران معماران مدرن به دو دسته تقسیم شدند عده ای مانند میس وندروهه و لوکوربوزیه سعس در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند، به جای آن آنها خواهان جایگزینی تکنولژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند. و گروهی دیگر مانند فرانک لوئید رایت و آلوار آلتو خواهان استفاده از امکانات مدرن برای رسیدن به یک همگون با طبیعت بودند.

بر اساس نظریه فکری سبک مدرن متعالی، ساختمان باید فاقد هر گونه خصوصیات منطقه ای، شهری، محله ای و آب و هوایی باشد، همان گونه که تولیدات صنعتی مانند اتومبیل، هواپیما، یخچال، رادیو و دیگر تولیدات فاقد هر گونه خصوصیات منطقه ای هستند.

این گفته میس وندروهه که کمتر بیشتر است یعنی ساختمان باید فاقد هر گونه تزئینات و اجزاء اضافه باشد، مشخصه سبک میس وندروهه و در نهایت، مشخصه سبک بین المللی او بود.

   معماران پیرو سبک میس وندروهه در طرح های خود به ندرت از خطوط منحنی یا مورب استفاده میکردند. سادگی و خطوط مستقیم از مشخصه های کار این معماران بود.

k9-میس وندرهه (2)a

  • طور کلی اصول کار معماران مدرن متعالی و معماران ارگانیک عبارت بودند از :

-طبیعت باید داخل بنا، اجزا و مصالح نیز بشود، ارگانیک به معنای همگونی و تلفیق اجزا نسبت به کل و کل نسبت به اجزا است.                                              

-عملکرد صرف صحیح نمی باشد، بلکه تلفیق فرم و عملکرد و استفاده و استفاده از ابداع و قدرت تفکر انسان در رابطه با عملکرد ضروری است. فرم و عملکرد یکی هستند.  

-احترام به محیط طبیعی، تلفیق حجم و فرم با محیط طبیعی به کونه ای که هر یک مکمل همدیگر باشند.                                                                        

-احترام به فطرت و ذات مصالح، به همان گونه ای که هستند، چه سنگ باشد چه چوب و یا آجر.                                        

-استمرار نمایش مصالح از داخل به خارج بنا.

-به کار بردن عنصر خط برای بیان بهتر، استفاده از خطوط ساده و مستقیم به جای خطوط منحنی و شکسته.    

برچسب ها:

, , , , , , ,