قسمت های مختلف این پاورپوینت:
- بخشهای مختلف موزه
- ورودی موزه گوگنهایم بیلبائو
- پلانهای موزه بیلبائو
- سایت پلان . نمای پشت موزه
- پل ارتباطی و مجسمه حلزون و کانسپت اولیه
- مجسه خرس که توسط فرانگری طراحی شده
- پرسپکتیو دید پرنده و ورودی موزه
- پلازای جلوی موزه
- نشان دادن پله ها و مسیر حرکت
نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
به جرات میتوان گفت تا پیش از این هرگز ساختمانی از چنین قدرت کیمیایی که یک شهر کوچک استانی در منطقه باسک اسپانیا را به بازیگر عمدهی جریان هنر و فرهنگ جهان تبدیل کند برخوردار نبوده است طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو همانند موزهی گوگنهایم فرانک لویدرایت در نیویورک که طرح آن مربوط به سالهای پیش است یک رویداد فوق العاده و استثنایی در تاریخ معماری محسوب میشود .
با بازدید بی سابقه تورهای هنر و معماری از شهر و جمعیت زیاد گردشگران که تاثیر شگرفی بر اقتصاد محلی داشته است همگی نشانگر موفقیت بیلبائو هستند .
البته باید به این نکته توجه داشت که در موفقیت بیلبائو به عنوان پدیدهای که به شهرت جهانی دست یافته پوشش رسانهای فراگیر ساختمان گیرا و فتوژنیک (خوش عکس) موزه گوگنهایم و خالق سنت شکن آن نیز تاثیر بسزایی داشته است .
موزه گوگنهایم علاوه بر این که موفقیت شگرفی در جذب فیزیکی مردم به این نقطه داشته در جلب توجه جهانیان به یک مکان دور گمنام و متفاوت نیز بسیار موثر بوده اما این توجه جهانی دارای یک جنبه منفی نیز است، چرا که موزه گوگنهایم در بیلبائو به عنوان یک نماد شهری بارها از سوی جدایی طلبان باسک به بمبگذاری تهدید شده است.
موزه گوگنهایم شهر پابلو بیلبائو در اسپانیا به صورتی وسیع و گسترده مورد تحسین منتقدان معماری قرار گرفته و به عنوان سازهای منحصر بفرد که اوج خلاقیت معماری در آن به کار رفته، شناخته شده است. این موزه با ظرافت خاص و به یاری خلاقیت بکار رفته در آن،علاوه بر اینکه با دنیای اطرافش مرتبط است وحدانیت خود را نیز به مدد فرم خاص خود حفظ کرده است.
این موزه مثالی برای استراتژی اقتصادی امروزی است که شهرهای صنعتی قدیمی مثل «بیل بائو» برای همگن ساختن خود با قوانین جدید فرهنگی، چرخش عطوفت از خود نشان می دهند و با محیط اطراف خود سازگار می شوند و رویکردی جدید به فضای اطراف خواهند نمود. این بنا نمونهای از تفکر غربی است که تلاش میکند در دنیای امروز غرب که سنتها و قوانین ملی در آن به سرعت ناپدید میشوند شکلی جدید به خود بگیرند.
معماران هم عصر ما، مثل آرشیتکتهای زمان گذشته برای مفهوم و نماد معماری بیش از خود حرفه معماری اهمیت قائل میشوند. این مفاهیم بر ساختار محتوایی ساختمانها و نحوه اداره و رهبری پروژه تأثیر گذاشته و نشانههای فرهنگ ساختمانهای امروزی ما را تشکیل میدهند.
به طور کلی در معماری پیدایش کیهانی، گسترش و پیدایش به صورت مستمر و در یک مسیر خطی صورت نمی گیرد، (نظریه معماری فولدینگ بلکه به صورت غیر خطی و پرش انجام می شود. بدین معنی که گسترش در هر مرحله، نهایتاً به نقطه بحران و آشفتگی و متلاشی شدن نظم آن ختم می شود. در این نقطه یک پرش ایجاد می شود و شرایط و نظم مرحلۀ جدید متفاوت از مرحله قبل است. در هر مرحله، پیش بینی دقیق مرحلۀ بعدی امکان ندارد، زیرا موارد بسار جزئی می توانند، تغییرات مهمی در مرحله بعدی ایجاد کنند
معماری قرن بیستم این را بحث را مطرح می کند که معماری باید معلول باشد، معلول دیدگاه انسان از خود و از جهان پیرامون خود، معماری امروز باید معلول شرایط امروز باشد، معلول علم، تکنولژی، و فلسفه کنون.